Azok a jogosultak, akik már korábban elismert nyugdíjkiegészítésben részesültek politikai üldöztetés miatt, automatikusan megkapják az emelést. Azok pedig, akik még nem éltek ezzel a lehetőséggel, a Nyugdíjfolyósító Igazgatóságnál nyújthatják be igényüket, megfelelő dokumentumokkal igazolva jogosultságukat.
A döntést a nyugdíjas szervezetek és érdekvédelmi csoportok pozitívan fogadták, kiemelve annak erkölcsi és társadalmi jelentőségét. Az intézkedés várhatóan több tízezer ember számára hoz anyagi könnyebbséget, valamint hozzájárul az elszenvedett igazságtalanságok részleges jóvátételéhez.
VIA TDF
Ez is érdekelhet:
A babaarcú e:Ny1 egyáltalán nem próbál sportosnak tűnni. Ugyanakkor a teljesítménye és nyomatéka egy kis crossoverhez mérten egészen tisztességes, így joggal várhatnánk, hogy meglepően fürgén lódul meg és dinamikusan gyorsul.
A teszt során azonban nehéz volt pontosan felmérni ezeket a tulajdonságokat. Nedves úton az e:Ny1 komoly tapadási gondokkal küzd: ha az autó sebessége 80 km/óra alatt van, a gázpedál teljes lenyomása az elektronikus kipörgésgátló ellenére is kerekek megcsúszását okozza. Érdekes módon, a 0–100 km/órás gyorsulás mérése majdnem annyi türelmet és technikát igényelt, mint régen a nagy nyomatékú, kézi váltós V12-es szupersportautóknál, amikor még nem léteztek számítógépes rajtprogramok.
Ha pedig ez egy kifinomult villanyautó akar lenni, akkor a hajtómotorja meglepően magas frekvenciájú zajokat képes kiadni. Bizonyos sebességnél és terhelésnél a zajszint hirtelen megugrik – sosem lesz igazán zavaró, de határozottan észrevehető.
A legjobb mért eredményünk szerint az e:Ny1 8,6 másodperc alatt érte el a 60 mph (kb. 97 km/óra) sebességet – ami körülbelül egy másodperccel lassabb a gyári értéknél. Ez részben azzal magyarázható, hogy az autó hirtelen érkező nyomatékleadása és az energiatakarékosságra hangolt Continental UltraContact gumik nem ideálisak például akkor, amikor egy forgalmas kereszteződésből kellene gyorsan kihajtani nedves úton.
Előzési képességek terén viszont az e:Ny1 nem teljesít rosszul: 30-ról 70 mph-ra (kb. 48–113 km/óra) 6,9 másodperc alatt gyorsul. Összehasonlításképp: a hasonló teljesítményű, de nehezebb Skoda Enyaq majdnem egy másodperccel lassabb ugyanezen a távon. Ez bizonyítja, hogy száraz úton – amikor a futómű megfelelően képes átvinni az erőt az útra – az e:Ny1 több mint elegendő a mindennapi feladatokhoz, még ha nem is egy izgalmas vezetési élményt nyújtó autó.