Bajban az idősek ingyenes utazása!

És azt is higgye el nekem, hogy nem olyan egyszerű egy idős embernek felszállni a buszra.
Nekem például tönkrement a térdem. Fél éve várok egy protézisműtétre, hála a kormányunknak, de még ki tudja, mikor kerülök sorra. Képzelje el, milyen érzés, amikor felszállok a buszra, kapaszkodnom kell, de a fiatalok inkább a telefonjukat nyomkodják, és senki nem adja át a helyét. Ott állok a remegő térdeimmel, és várom, hogy valaki rám nézzen.
Azt mondja, hogy nekünk, nyugdíjasoknak milyen könnyű dolgunk van, mert ingyen utazunk. De ha ezt úgy nézzük, hogy egy élet munkája után ennyi juttatás jár, mégsem tűnik olyan nagy kiváltságnak, igaz?
Nem azt mondom, hogy nincs igaza, amikor bosszankodik. De talán nem a nyugdíjasokat kellene szidni. Ha azt szeretné, hogy a világ igazságosabb legyen, inkább tanítsa meg a gyermekeit arra, hogy ha látnak egy idős embert felszállni a buszra, kérdezzék meg: ‘Segíthetek valamiben?’ Talán éppen azt az öreg nénit fogják majd segíteni, aki ma még lassan kotorja elő a személyijét a táskája mélyéről.
Én zeneiskolai tanár voltam, sok száz gyereket tanítottam, és mindig arra neveltem őket, hogy tisztelettel forduljanak mások felé. Tiszteletet nem követelni kell, hanem adni, és akkor visszakapjuk. Szeretném hinni, hogy ha a mai fiatalokat is erre neveljük, akkor egy tisztelettudóbb generáció fog felnőni.
Tisztelettel,
Havas Sándorné (Erzsi néni)”

Az ellenszel cikke nyomán.

Ez is érdekelhet:

A csomagtér is egy kicsit kisebb, mint a Hyundai-ban, de több hasznos alatta lévő tárolóhelyet kínál, beleértve a helyet a poggyászfedelet, amikor a harmadik sor használatban van.
Peugeot 5008 infotainment Minden 5008 modell 21 colos ívelt infotainment és műszeregység kijelzővel rendelkezik, amely általában jól használható, tiszta és reagálékony, bár kezdetben kissé zsúfoltnak tűnik, mivel több menü és funkció található rajta.
Az Apple CarPlay és az Android Auto mindkettő alapfelszereltségként szerepel, ha nem szeretnéd használni a natív szoftverfelületet.
Hasznos sor shortcut gombok találhatóak alatta az olyan fontos funkciókhoz, mint a navigáció, légkondicionáló, jármű beállítások és ADAS beállítások. Azonban összességében túl hosszú időt kell a szemünket az útról elvenni, miközben hozzászokunk a funkciókhoz.

Mindezek mellett tri-zónás klímavezérlés, hangulatvilágítás, tolatókamera és belső előklímázás is elérhető, így a 5008 jobban felszerelt, mint sok riválisa.
Bár a 785 mm még mindig bőven elég, ez azt jelenti, hogy kevesebb lehetőség van arra, hogy a második sort előre csúsztassuk, így több helyet adva a harmadik sorban ülőknek, akik 30 mm-rel kevesebb lábteret kapnak, mint a Santa Fe-ben, ha a második sort teljesen hátrahúzzuk. Továbbá nem rendelkeznek olyan kényelmi funkciókkal, mint például USB port vagy klímaventilátor, mint a Hyundai.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük