Január végén tett közzé utoljára egy bejegyzést a közösségi oldalán, februárban pedig egy videóban is feltűnt, amikor munkatársai felköszöntötték születésnapja alkalmából. Sokan ekkor már aggódtak érte, mivel láthatóan megviselte az egészségi állapota. Bár hosszú ideig nem lehetett tudni, miért tűnt el a képernyőről, mostanra kiderült, hogy súlyos betegsége miatt kellett visszavonulnia.
Távozása pótolhatatlan veszteség a magyar televíziózás számára. Úgy tudni, nem saját döntéséből vonult vissza, hanem egy súlyos betegség következtében kényszerült elhagyni a képernyőt.
Ez is érdekelhet:
Bizonyos szempontból olyan, mintha már régóta ismernénk az új, újragondolt Renault 5-öt.
Négy év telt el azóta, hogy a nagy kerekű, merész vonalakkal megrajzolt koncepcióautó egy élénksárga villanásként megjelent a képernyőinken. Ahelyett, hogy csendben eltűnt volna a Renault örökséggyűjteményében, a tanulmányautó sorozatgyártású modellé fejlődött, amely ugyanolyan látványos lett. Ráadásul nem egy limitált szériás különlegességről van szó: az új 5-ös Renault célja, hogy a márka főáramú kisautója legyen, egyfajta belépőmodell az elektromos kínálatba. Az indulóára 22 995 font, ami nem drágább, mint egy középkategóriás hibrid Renault Clio.
A Renault 5 egy retró dizájn? Egyértelműen utal a régi 5-ös modellre, ugyanakkor modern részletekkel és arányokkal rendelkezik. A tervezők néha annyira elragadtatják magukat a modern gyártási technológiák adta lehetőségektől, hogy túlbonyolítják a dolgokat. Szerintem ez az új Renault 5 egyszerűen csak jó dizájn – letisztult és egyértelmű.
A Renault 5 már számos díjat elnyert – többek között az Év Autója címet is. Vajon megszerezheti az Autocar maximális ötcsillagos értékelését is? Egy csúcskategóriás, hosszú hatótávú modellel teszteljük, hogy kiderítsük.
Gyors töltési tesztjeink alapján nincs jelentős különbség a Renault 5, a Mini Cooper SE és a Stellantis 51 kWh-s, 154 lóerős elektromos modelljei között.
A Renault 5 hatékonyságát illetően tesztünk vegyes eredményeket mutatott. A városi és elővárosi közlekedést szimuláló tesztünk során (50 mérföld/órás sebességig) 5,0 mérföldet tett meg kWh-nként, ami körülbelül 260 mérföldes (418 km) hatótávot jelent. Ez kiváló eredmény. Azonban autópályán, 70 mérföld/órás tempónál a fogyasztás drasztikusan romlott: itt csupán 3,1 mérföldet tett meg kWh-nként, ami mindössze 161 mérföldes (259 km) hatótávnak felel meg.
Sok vásárló számára ez még elfogadható kompromisszum lehet, és figyelembe kell venni, hogy a tesztet hideg időjárási körülmények között végeztük, ami hátrányosan befolyásolhatta az eredményeket – még annak ellenére is, hogy a Renault 5 alapfelszereltségben hőszivattyúval érkezik. Ugyanakkor egy jól felszerelt, 30 000 fontos autónál az elvárások között szerepelne a hosszabb távú utazásokhoz való jobb alkalmasság is.