A tetőfedő munkákat végző csalók gyakran nem rendelkeznek megfelelő engedéllyel, szakértelemmel, és jellemzően előleget kérnek, majd a munka elvégzése előtt irreálisan magas díjat kérnek, hogy aztán eltűnjenek. Stammné Juhász Luca polgármester kiemelte, hogy a faluban nemrégiben telepített kamerarendszer jelentős segítséget nyújt a bűnözők kiszűrésében és a bűncselekmények megelőzésében.
Fontos, hogy idegeneket ne engedjenek be a házukba vagy az udvarukra, és minden munkát írásos szerződés és számla mellett vállaljanak. Továbbá, előleget semmiképpen sem szabad fizetni ismeretleneknek, és gyanús helyzetekben azonnal értesíteni kell a rendőrséget vagy a körzeti megbízottat. Ha már megtörtént a csalás, a személyleírás és az autó rendszámának rögzítése nagy segítséget jelenthet.
VIA divany.hu
Ez is érdekelhet:
Ez az arculatváltott modell valójában elég sok változást hoz – ha alaposan megnézed, és a megfelelő változatot választod.
Külsőleg a legnagyobb változás az elülső részen van. Az aktuális generációs 208 volt az egyik első modell, amely felvette a háromkarú jelzésű fényszórókat, amelyek most már sok Peugeot-n megtalálhatók, de ezen a frissítésen egy kicsit visszafogták, és az LED-ek a fényszóróról lejjebb, az első lökhárítóra kerültek.
Imádtam a fényszórókat a faceliftes előtti GT modellen, a kerek fő fényszóróval és az egyedi karomszerű vonalakkal és „agyarakkal”. Kár, hogy ezt visszafogták a facelift során, bár az alacsonyabb felszereltségek nem tűnnek olyan „szegényesnek”.
Illya Verpraet
Út-tesztelő
Számos új könnyűfém felni dizájn is van, és a hűtőrács – természetesen ezen az elektromos változaton díszítő jellegű – újratervezésre került, testre színezett elemekkel.
Összességében egy vonzó és jól arányos autó, talán a francia gyártó legjobb kisautója évek óta.
Az e-208 CMP (Compact Modular Platform) alapja gondosan úgy lett kialakítva, hogy elférjen benne az elektromos motor és egy jelentős akkumulátor anélkül, hogy komolyabb újratervezésre lett volna szükség.
Az autó lítium-ion akkumulátorcsomagja az alváz alatt helyezkedik el, és lényegében „H” alakú elrendezést követ, kétféle változatban kapható: 50 kWh (47 kWh hasznos) és 54 kWh (50,8 kWh hasznos). Lehet, hogy ez nem tűnik hatalmas különbségnek, de a valódi előny az utóbbiban az akkumulátor és motor kombinációjának hatékonyságában rejlik.
Látod, a 50 kWh a régi beállítás, és egy 134 lóerős motort kínál, 225 mérföldes WLTP hatótávolsággal. Annak ellenére, hogy a 54 kWh-s változat erősebb, 154 lóerős motort kínál, a WLTP teszt szerint 248 mérföldet képes megtenni. Bosszantó módon a fejlettebb mechanikát csak akkor kaphatod, ha a csúcs GT felszereltséget választod. Legalább a hőszivattyú alapáron jár.
Összességében az akkumulátorcsomag 300 kg-mal növeli az e-208 súlyát a hagyományos benzinmotoros modellhez képest, de igyekeztek az extra tömeget minél alacsonyabbra helyezni, és a keréknyomon belül tartani.
Egy további apró trükk, hogy a légkondicionáló és fűtés rendszeréhez hőszivattyú is alapfelszereltség, amely a téli hónapokban javíthatja a hatékonyságot.