Szerencsére Ilona néni fejből fel tudta idézni a párja számát, de először őt, majd Anitát sem tudták elérni. A három jóakaró mindent megtett, hogy segítsen: nemcsak mentőt hívtak, hanem felfedezték, ki a lány, és végül sikerült elérniük őt.
„Anyu elmondta nekik a nevemet, így egyikük a Facebookon keresett meg, és a munkahelyem is kiderült. Az ottani számon hívtak. Amikor megtudtam, mi történt, borzalmasan megijedtem. Azonnal autóba ültem, és rohantam a kórházba” – mondta a lánya, aki a helyi Facebook-csoportban köszönte meg a segítőknek a gyors reakciót.
Szerencsére a segítség gyorsan megérkezett, és most már mindenki Cegléd városában azon aggódik, hogy mi történt Ilona nénivel. Az Országos Mentőszolgálat szerint az idős asszony könnyebb sérülésekkel került kórházba. Anita azonban aggodalommal tekint a jövőbe, mivel az orvosok komoly gondokat találtak. Ilona néni állapota továbbra is kritikus.
„Anyu keze olyan súlyosan eltört, hogy műtétre is szükség lehet. Azt is mondták, hogy szívproblémái vannak, és agyvérzés gyanúja is felmerült. Jelenleg vérellátást kap. Ha azok a segítők nem segítenek, sokkal rosszabb is lehetett volna” – fejezte be Anita, aki most csak annyit kér Istentől, hogy édesanyja felépüljön.
Via Bors
Ez is érdekelhet:
A Toyota teljes hibrid hajtáslánca egyszerre egyszerű és összetett. Az alapötlet, amely visszanyúlik az első Priusig, rendkívül elegáns mérnöki megoldás, mivel a benzinmotor és a két elektromos motor (egy nagyobb hajtómotor és egy kisebb motor, amely generátorként működik és változtatja a sebességváltó arányt) egy bolygókerék-hajtóműben dolgozik együtt, hogy egy olyan hibrid hajtásláncot hozzon létre, amely úgy működik, mint egy CVT (folyamatosan változó sebességváltó), és ahol minden komponens együtt tud működni anélkül, hogy be- vagy kikapcsolni kellene őket.
Ez túl összetett fogalom ahhoz, hogy itt teljesen kifejtsük, de a végfelhasználó számára egyszerűen annyi a teendő, hogy benzint töltsön a tankba, válassza a D-t és nyomja a gázt. Mint egy stresszmentes módja annak, hogy egy olyan autót hajtsunk, amelynek a lényege épp a stresszmentesség, sok előnye van. Valójában, míg a kettős tengelykapcsolós automata váltók néha nem túl simák, az LBX CVT váltója kifogástalan.
Ha finoman vezetjük, a háromhengeres motor is csendes. Az Eco módban alkalmazott ügyes gázpedál-térképezés nyugodt vezetési stílust inspirál anélkül, hogy azt az érzést keltené, hogy a teljesítmény mesterségesen korlátozva lenne, ahogyan az Eco módok gyakran csinálják. Sok mérföldet megtehetsz, és ritkán hallod az motort. Ha viszont odalépsz, az LBX meglepően fürge is lehet: 8,4 másodperc a 100 km/h-ig teljesen elfogadható egy ilyen autó esetében.
Azonban előfordulhat, hogy nem reagál a legjobban. A folyamatos gyorsulási igények, amelyek nem adnak esélyt az autónak az energia regenerálására, gyorsan lemeríthetik az akkumulátort, ami azt jelenti, hogy az elektromos motor nem tud teljes teljesítményt leadni. Ennek eredményeként a következő 0-100 km/h gyorsulások 8,8 másodpercet, 9,5 másodpercet és 10,6 másodpercet vettek igénybe. Ez nem csupán a tesztpálya eredménye: ezt érezhetjük dinamikus vezetés közben is egy B-úton, vagy amikor a városban főként elektromos üzemmódban haladunk, és gyorsulásra van szükség. A háromhengeres motor ilyenkor durvábbá és hangosabbá válik.
A fékrendszer vezetéken keresztül működik, és bár a pedál kicsit túl könnyű és érzékeny a mi ízlésünk szerint, lehetséges hozzászokni és sima megállásokat elérni. Az ismételt vészfékezések nem okoznak problémát sem a stabilitás, sem a fékutak szempontjából. Azonban a nagyon zajos szivattyú (nem vagyunk biztosak abban, hogy ez az ABS szivattyúja-e, vagy amelyik a féknyomást generálja) és a túlzott felfüggesztés-hullámzás inkább meglepővé teszi az élményt, mint amilyennek lennie kellene.