Megjelent a radaron! Érkezik a havazás!

Bár a poláris örvény szétesése azt jelzi, hogy a hosszú, tartós hideg időjárás már nem tér vissza, a következmények mégis jelentős ingadozásokat eredményeznek. Az egyik legfontosabb ilyen hatás a meridionalitás, amelynek következtében szélsőséges hideg vagy éppen rendkívüli meleg időszakok alakulhatnak ki.
Jelenleg észak felől hideg légtömegek érkeznek Európába, amelyek a meleg és nedves légrétegekkel ütközve mediterrán ciklonokat idéznek elő. Ezek a frontok az elkövetkező napokban ismét jelentős csapadékot hoznak, sőt, a hétvégén hazánk fölé érkezhet egy újabb lehűlést hozó légáramlat.
Szombaton** borult égbolt és országszerte csapadék várható: eső, zápor, sőt délkeleten zivatarok is kialakulhatnak. A délnyugati szelet fokozatosan északnyugatira váltó erős légmozgás kíséri. A csúcshőmérséklet jellemzően 6 és 12 fok között alakul, de délkeleten elérheti a 20 fokot is.
Vasárnap** továbbra is erősen felhős vagy borult idő lesz jellemző, az ország középső részén eső, záporok fordulhatnak elő. Az északi, északkeleti szél több helyen élénk, olykor erős lehet. A legalacsonyabb hőmérséklet 0 és 7 fok között alakul, míg nappal 8-13 fokos maximumok várhatók – áll a HungaroMet Zrt. friss előrejelzésében.

Ez is érdekelhet:

Az RC F 2+2 üléses utastere meglehetősen exkluzív és sajátos hely, amelyet puha és szokatlan luxusanyagok tesznek különlegessé. A kéttónusú sportülések élénk kék bőrbetétei (amelyek kényelmesek és könnyen beállíthatók) látványosan harmonizálnak a kormánykerék peremét borító kék Alcantarával. Még hatásosabb azonban a konzolon és a műszerfalon található fényes szénszálas betétek kék szövése, amely igazán lenyűgöző részlet. Ez az apró, de gondosan megválasztott dizájnelem tökéletes egyensúlyt teremt a luxus és a teljesítményorientált atmoszféra között.
Az autó alapvető ergonómiai kialakítása azonban nem sikerült ilyen jól. Az üléspárna körülbelül 7-10 cm-rel magasabban van, mint ami egy igazán alacsony, sportos vezetési pozícióhoz ideális lenne, emiatt a fejteret is szűkösnek érezhetik a magasabb sofőrök, különösen sisak viselése esetén.
„Magasabban ülünk, mint szeretnénk, de a kényelem és az ülések megfelelő oldaltartása így is adott.”

A hátsó üléssor helykínálata felnőttek számára korlátozott, de ez a kupék ezen méretkategóriájában megszokott. A csomagtér mérete is a kategória átlagának felel meg, bár a szénszálas hátsó tűzfal miatt a hátsó ülések nem dönthetők.
A digitális műszeregység a kiválasztott vezetési módnak megfelelően többféle elrendezésre vált. Egyes kijelzések világosabbak és könnyebben leolvashatók, mint mások, de egyik sem unalmas – vagy akár csak egy kicsit is hétköznapi.
Más területeken azonban az RC F kora egyértelműen tetten érhető. Megőrizte a Lexus régi Remote Touch Interface érintőpad-alapú multimédiás vezérlőjét, amelynek használata és navigációja valószínűleg a legnehezebben kezelhető megoldások egyike a mai piacon. A középkonzol alján pedig még egy CD-lejátszó is helyet kapott – azoknak, akik még mindig őrzik ’90-es évekbeli zenei gyűjteményüket.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük