Pedig a valóság az, hogy rengeteg orvos a túlterheltség és az alulfizetettség miatt külföldre vagy a magánszektorba menekül.
Nem kérek 2 milliós fizetést. Nem kérem a politikusok bérét.
De szeretném, ha
Nem uszítanák ellenünk a betegeket! Mi nem az ellenségeik vagyunk, hanem azok, akik még itt maradtak, hogy segítsenek!
Az alapvető dolgokat (pl. csőtörés, műtőlámpa, lift) ne hónapok alatt javítsák meg!
Ne az én adómból készüljenek ezek a vérlázító plakátok, hanem abból inkább a betegellátást vagy a szakdolgozók bérét fejlesszék.
A valóság az, hogy az orvosok nincsenek megbecsülve.
A rendszer évek óta az összeomlás szélén áll, és akik még benne dolgoznak, azok ezt hatalmas áldozatok árán teszik.
Meddig lehet ezt így folytatni?!
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A Citroën célja az ë-C4 X-szel az volt, hogy egy megfizethető árú családi autót tervezzen – olyat, amely több eleganciát kínál, mint a tipikus nagy hátulról nyíló autók vagy kompakt SUV-k, nagyobb aerodinamikai hatékonysággal és nem kevesebb gyakorlatiassággal. Elég kemény feladat.
A kis és vékony (a mai mércével) 18 hüvelykes kerekekkel, viszonylag magas hasmagassággal és viszonylag hosszú első és hátsó túlnyúlásokkal (a keresztben elhelyezett motor és a meghosszabbított hátsó rész következményeként) az ë-C4 X nem rendelkezik azzal, amit sok tervező „állásnak” nevezne. Tömör – és néhány területen szinte esetlen. De, akárcsak a C4 hatchback, jellegzetes, és a megnyúlt sziluett bizonyos egyensúlyt és kifinomultságot ad az összesített arányainak.
Az ë-C4 X lökhárítója és küszöbje nagyon hasonlít a szokásos C4-éra. A vaskos műanyag díszítések egy kicsit elrejtik a magasabb hasmagasságot. Kíméletesek a járdának, és a Citroën jól tudja kiemelni őket mint dizájn elemeket.
A lényeg alatt ismerős alapok találhatók. Ez a Stellantis európai piacára szánt legnagyobb autója, amely az e-CMP modellel van felszerelve, amely eddig a csoport legtöbb elektromos modelljét is létrehozta. Akárcsak a Vauxhall Corsa Electric és a Peugeot e-2008, ez is egy elöl elhelyezett szinkron elektromos motorral rendelkezik, amely 134 lóerőt és 192 lb-ft nyomatékot biztosít az első kerekeknek, és egy lítium-ion akkumulátor táplálja, amely a kabin padlója alatt helyezkedik el. Az akkumulátor használható kapacitása valamivel több mint 46 kWh, és akár 100 kW teljesítményű gyors töltéssel is tölthető.
Ez viszonylag szerény kapacitás egy ilyen méretű autónál, de így is viszonylag ésszerű 1623 kg-os tömeget tart fenn tesztelt változatában (Kia Niro EV 1739 kg, MG 4 Long Range 1692 kg). A hagyományos ë-C4 hatchback-nél aerodinamikusabb karosszériájának köszönhetően az autó WLTP kombinált elektromos hatótávolsága 221 mérföld (körülbelül 355 km), ami nem elég ahhoz, hogy megtörje a pszichológiai határokat, de meggyőzheti azokat, akik valóban egy energiatakarékosabb lehetőséget keresnek, nem pedig feltétlenül a legnagyobb hatótávolságú autót.
A 4,6 m hosszú autó 240 mm-rel hosszabb, mint a C4 hatchback, de az extra hosszúság teljes egészében a hátsó túlnyúlásban van. A Citroën állítása szerint extra hátsó utastéri helyet nyertek egy nagyobb hátsó ülésdőlésszöggel, de a legtöbb hely a csomagtartóban található.