Pedig már jól alakult! Hajnalban jött a hír Ferenc Pápáról!

„A pápa remek állapotban van, de a folyamatos oxigénterápia kiszárította a torkát, ezért újra kell szoknia a beszédet. Ettől eltekintve viszont ugyanolyan jó formában van, mint korábban” – osztotta meg Fernandez bíboros, hozzátéve, hogy Ferenc pápa az előtte álló éveket az egyház szolgálatának kívánja szentelni, nem pedig saját gyógyulására összpontosítani.
Korábban hírt adtak róla, hogy Ferenc pápa állapota stabilizálódott a Gemelli klinikán, és az orvosok már nem tartják szükségesnek az esti egészségügyi jelentések kiadását. A Vatikán sajtószolgálata ezt kedvező fejleményként értékelte, bár hangsúlyozták, hogy a felépülés hosszabb folyamat lesz. A napokban nyilvánosságra került az első fénykép a pápáról kórházi tartózkodása óta, emellett pedig az is kiderült, hogy áprilisban Vatikánban fogadja III. Károly brit királyt.
Frissítés! Ferenc pápa vasárnap elhagyja a kórházat, és visszatér a Vatikánba

VIA Index

Ez is érdekelhet:

Az elmúlt körülbelül 10 évben a Mazda folyamatosan, de visszafogottan a prémium szegmens felé tartott a dizájnjával és az utastéri minőséggel. Nem kiabált róla, mert az ilyen kijelentések, ha alaptalanok, elkerülhetetlenül szétbontásra kerülnek bárki által, aki járt már BMW-ben vagy Audiban. Ehelyett folyamatosan javított, ami vitathatatlanul a helyes megközelítés. És most jön a következő lépés: a „megfelelő” mechanikai elrendezés a magasabb szegmensek felé való elmozduláshoz.
A Mazda egy teljesen új architektúrát fejlesztett ki a hosszmotoros elrendezéshez, amely alapvetően hátsókerék-meghajtást biztosít. A CX-60 legtöbb változata négykerék-meghajtással rendelkezik, amit egy kuplungos rendszer biztosít.
A CX-60 viszonylag visszafogott külső stílusához az egyetlen kivétel a műanyag, hamis négy kipufogó. A magasabb felszereltségi szinteken fekete műanyag karosszéria díszítőelemeket festenek a karosszéria színére, de nekünk tetszik, mert megtöri az autó nagy felületeit.

A plug-in hibrid változat egy 193 lóerős, 2,5 literes Skyactiv G motorral rendelkezik, amelyet a Mazda CX-5-ben is megtalálhatunk, és egy 173 lóerős elektromos motor egészít ki, amely egy vadonatúj, nyolcfokozatú váltón keresztül hajt. Az utóbbi egy hagyományos bolygóműves váltó, de nyomatékváltó helyett egy nedves, többlemezes kuplungot használ – hasonló elrendezést találsz sok -AMG modellben. A 17,8 kWh (teljes kapacitás) lítium-ion akkumulátor az utastér alján biztosítja az elektromos motorok számára szükséges áramot.
Ebben a tesztben főként a mild-hibrid 3,3 literes soros hathengeres dízel CX-60-ra koncentrálunk, amely alapmodellként hátsókerék-meghajtású, 197 lóerős változatban, vagy egy 251 lóerős, négykerék-meghajtású változatban kapható. Mindkét változat ugyanazt a váltót használja, mint a PHEV, de egy kisebb, 17 lóerős, 113 lb ft nyomatékkal rendelkező elektromos motor található a lendkerék és a kuplung között. A 48V-os mild-hibrid rendszer enyhe gyorsulást biztosíthat, kisimíthatja a sebességváltásokat, és működtetheti az elektromos rendszert, miközben a dízelmotor leáll.
A dízelmotor önállóan egy új fejlesztés. A Mazda szerint egy nagyobb, „helyes méretű” motor nem kell, hogy annyira dolgozzon, mint egy kisebb, és ezért hűvösebben és hatékonyabban működhet, hosszabb ideig vezérelve az új, innovatív égési vezérlő szoftverével, mint egy kisebb motor. Az eredmény pedig, azt mondják, egy olyan hathengeres motor, amely jobb üzemanyag-fogyasztást biztosít, mint egy négyhengeres, plusz a hathengeres motor előnyeit: simaságot és vonzóbb hangot.
Az innovációk kétirányúak. Az első az a dugattyúfej, amelynek égéstere körülbelül féltojás alakú, és amely hatékonyabban használja fel a rendelkezésre álló levegőt. A másik az, amit a Mazda „Elosztás-vezérelt Részlegesen Előkevert Kompressziós Égésnek” (DCPCI) nevez. Az elképzelés az, hogy azáltal, hogy részlegesen előkeverik a levegőt és az üzemanyagot, mielőtt azok belépnek a hengerbe, alacsonyabb hőmérsékleten képesek égni anélkül, hogy több koromot vagy NOx-ot termelnének.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük