KIDERÜLT: Sokkal többet fizetnek az átalánydíjasok!

A közgazdasági elemzés szerint az MVM számlázási gyakorlata révén a fogyasztók akaratlanul is pénzügyi előnyt biztosítottak a szolgáltatónak. Azáltal, hogy a gáz egy részét először magasabb, piaci áron számlázták ki, majd egy évvel később térítették vissza a támogatási különbözetet, az ügyfelek gyakorlatilag kamatmentes hitelt nyújtottak az állami szolgáltatónak.
A szolgáltató sok esetben túlbecsülte a támogatási időszakra számított fogyasztást, így kevesebb kedvezményes árú gázt biztosított az ügyfelek számára. Ezt követően a következő évben viszont túlzott támogatást számolt el, ami jogszabályi korlátokat is átlépett.
Az MVM által bevezetett számlázási eljárás széles körű felháborodást váltott ki, amely végül arra kényszerítette a szolgáltatót, hogy felhagyjon ezzel a gyakorlattal.
A G7.hu cikkében szereplő információk szerint az új szabályozás már kizárja a hasonló manipulációkat, így a jövőben az ügyfeleknek nem kell attól tartaniuk, hogy akaratukon kívül pénzügyi hátrányba kerülnek.

VIA tudasfaja

Ez is érdekelhet:

A 308 teljesen új a platformtól kezdve, és még egy sor új, Euro 6-kompatibilis „BlueHDi” motort is kínál, amelyek közül a leggazdaságosabb 91 mpg üzemanyag-fogyasztással és hibrid szintű CO2-kibocsátással rendelkezik, így valószínűleg az egyik legüzemanyag-hatékonyabb új autó lesz a valóságban.
Azt lehet látni, hogy a Peugeot gondosan kidolgozott anyagokat használt a kocsiban. A Peugeot elismeri, hogy célja egy olyan vizuális benyomás kialakítása volt, amely minőséget és kifinomultságot sugall, és nem titkolja, hogy hasonlóságot lát a Volkswagen Golfhoz. Ez egy kicsit csalódást okozó, ha csak azért nem, mert egy francia autótól nagyobb egyediséget várnánk. De mindent összevetve, a 308 formaterve rendezett és általában vonzó.
Az autó EMP2-es platformja egy ismert elrendezést diktál: keresztirányú motor és sebességváltó elöl, elsőkerékhajtással, elöl rugós felfüggesztéssel és hátul torziós gerenda, amelyet vonókarokra szereltek.

Magának a platformnak a súlya 70 kg-mal könnyebb, mint a régi PF2-es struktúra, miközben a 308 karosszériája is 70 kg-mal könnyebb, mint korábban. A nagyobb mennyiségű magas szilárdságú acél, a pontosabb összekapcsolási technikák, valamint az alumínium és kompozit hőre lágyuló műanyag alkalmazása különböző panelekhez és zárásokhoz biztosítja ezt.
A 308 motorhűtési rendszereinek újratervezésével 63 mm-t sikerült lefaragni az elülső túlnyúlásból. Az autó 30 mm-rel rövidebb, mint az előző 308, a maradék 33 mm-t pedig egy nagyobb csomagtartóba fektették.
A gördülő alváz szélesebb nyomtávot használ, mint elődje, és olyan autót függeszt fel, amelynek alacsonyabb a tetővonala és a hosszanti dőlési tengelye is 20 mm-rel alacsonyabb. A Peugeot szerint ez lehetővé teszi a puhább rugózást, hogy kényelmesebb legyen az utazás anélkül, hogy megnövelné a karosszéria dőlésszögét. A hátsó torziós gerendát is áttervezték.
A legújabb Peugeot 308 felfüggesztése – amely lényegében megegyezik a Citroën C4 Picasso felfüggesztésével, amely szintén az PSA új EMP2 platformján alapul – teljesen új, és mivel kevesebb rugózott tömeget tartalmaz, mint a korábbi 308, jól pozicionált ahhoz, hogy versenyképesebb vezetési és kezelési csomagot kínáljon az autó számára.
A hátsó felfüggesztés egyik kulcsfontosságú fejlesztése – amely egy torziós gerenda konfiguráció, amit vonókarok függesztenek – a hátsó kerekek mozgásirányának újragondolása, amikor azok egy bukkanóra érkeznek, valamint a lengéscsillapítók áthelyezése, amelyek végül elnyelik ezt a rázkódást.
A felfüggesztés rögzítési pontjainak áttervezése lehetővé teszi a hátsó kerekek enyhén ívelt mozgási tartományát, a szigorúan függőleges mozgás helyett. Ez azt jelenti, hogy amikor nagyobb „bump-thump” erők jelentkeznek, azok hosszanti irányban is átkerülnek a karosszériába, így simább és csendesebb utazást eredményeznek.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük