„Bementem az udvarra, az ajtón kopogtam, amikor a nő kijött és nekem esett: megr*ngatott és lökdösni kezdett. Mivel az ingatlan az ő nevükön van, nem akartam viszonozni az agr*ssziót, inkább hátrébb léptem. Az utcára már nem jött utánam. A dulakodás következtében meghúzódott a nyakam. A rendőrséget ő, a mentőket én hívtam. Bevitt a mentő, de szerencsére már jól vagyok és elhagyhattam a kórházat.”
Judit állítása szerint csupán azért kereste fel volt férjét, mert beszélni szeretett volna vele.
VIA blikk
Ez is érdekelhet:
Bár az autóipar sok változáson ment keresztül, vannak dolgok, amik nem változnak: az üzemanyagárak emelkednek, egyes autógyártók meggazdagodnak, míg mások csődbe mennek.
A Maserati pedig ciklikusan hol vergődik, hol pedig a feltámadás küszöbén áll. Az új GranTurismo célja, hogy ezt megváltoztassa, és sikeresen felvegye a versenyt a már jól meggyökerezett európai riválisaival.
Kevés név annyira kifejező, mint a Maserati, de a márka szenvedett a megakadt feltámadásoktól.
Jellemzően egy Maserati visszatérését egy csodálatos megjelenésű, vágyott és elbűvölő kupéval kezdték, és a csalódást keltő dinamikákkal, kérdéses tartóssággal vagy a kettő kombinációjával zárták le.
A GranSportot követően (és előtte a 3200GT-t és a Coupét, amelyek mind a közelmúlt „feltámadás? Nem” hagyományát követték) most itt van a GranTurismo.
Ez egy kupé, ismét V8-as motorral, ismét Pininfarina tervezésében – csak most egy kicsit más. Ez az autó nem olyan korlátozott, mint a 3200GT és annak utódai. Ez egy igazi négyüléses, egy rendes grand tourer.
Ami mégis ismerős a GranTurismóban, az az, hogy egy V8-as motor hajtja, amely átlépi a 7000 rpm-et. Ha olyan jó lesz, mint amilyennek látszik, akkor biztosítva van, hogy a Maserati kézben tartja a nyertes modellt.
Ez pedig nem akadályozza meg a Maseratit abban, hogy megszakítsa évtizedes szokását, és erős alapokra építsen: új Maserati Quattroporte, megújult Maserati Ghibli és a legújabb tagja az olasz családnak, a Maserati Levante SUV. Általában a „szemlélő szeme” kikötést szoktuk alkalmazni ebben a szakaszban, amikor a stílusról beszélünk, de a Maserati GranTurismo esetében szinte nem is érdemes megemlíteni.
Még nem találtunk olyat, aki azt gondolná, hogy a Pininfarina bármit is alkotott más, mint egy kupét, ami drámaian szép, a 3500GT ihlette hűtőrácsától kezdve egészen… ha nem is a Mondeo-szerű hátsó lámpákig, akkor legalább azok előtt egy pontig.
A GranTurismo 170 mm-rel rövidebb a Quattroporte-nál, amiből 122 mm-t a szedán tengelytávja ad le, de mechanikailag nagyon hasonlóak. Az acél vázszerkezet és a felfüggesztés alapvetően ugyanaz; az motor és a váltó szintén a Quattroporte automatikus változatából származik.
A GranTurismo kínálatát négy változat alkotja: GranTurismo, Sport, MC Stradale és MC Stradale Centennial Edition; mindegyik enyhén eltérő megjelenéssel, de az Stradale változatok a legközelebb állnak a versenyautó-hangulathoz. De még a kidudorodó sárvédők, szívócsövek és küszöbök mellett is inkább egy Armani öltönyös úriemberre emlékeztetnek, mint egy Imola megszállottra.