A találgatásoknak most vége: Papp Máté Bence megtörte a csendet, és a Blikknek adott exkluzív interjújában tisztázta, mi is történt valójában. „Sokan azt hiszik, hogy Gabi és én szakítottunk, de ez egyáltalán nem igaz” – kezdte. „Továbbra is együtt vagyunk, erősebben, mint valaha. Az életemben történt változás nem a magánéletemről szól, hanem a szakmai utamról.”
Elmondása szerint a Fricskából való kilépés egy hosszú folyamat vége volt, amely a belső motivációiról, alkotói irányváltásról és személyes fejlődésről szólt. „Nem szakítás történt, hanem egy új kezdet. Gabi ebben végig mellettem állt” – zárta szavait mosolyogva. A rajongók így fellélegezhetnek: bár a színpadon új szereplők tűnnek fel, a szívek mögött a kötelék változatlan maradt.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Volvo az XC90-et „minden úton járó járműnek” nevezi, nem pedig tisztán terepjárónak. Ez a gondolkodásmód határozta meg az előre tolt kabin kialakítását, amit a keresztben elhelyezett motor tesz lehetővé.
Az XC90-en végigfutó erős vállvonalak és jellegzetes hűtőrács egyértelművé teszik, hogy egy Volvo volánjánál ülünk.
Az Euro NCAP az XC90 „rendkívül erős” karosszériáját dicsérte
Ez nem csupán felszíni illúzió, mivel az XC90 alatt a P2-es platform található, amit az S80 és V70 modellek is használnak. Az autonóm felfüggesztés elöl MacPherson felfüggesztéssel, hátul pedig többlengőkaros rendszerrel rendelkezik. Azonban a motorháztető előtti váz és sok alkatrész most már acélból készül, nem pedig alumíniumból (mint az S80 esetében), és a rugó, lengéscsillapító és stabilizátor rúd beállításai is merevebbek.
A Volvo egy állandó elektronikus vezérlésű összkerékhajtású rendszert választott, amit a Haldex biztosít. Normál vezetés közben a teljes hajtóerő akár 95%-a is az első kerekekre kerül, a meghajtás pedig egy végponti sebességváltón keresztül jut el az integrált első differenciálműhöz.
Ha megcsúszást érzékelnek, egy elektronikus, többtárcsás kuplung 5 és 65 százalék közötti nyomatékot továbbít a hátsó kerekek közötti második differenciálműhöz. Csak egy negyed fordulat elegendő ahhoz, hogy az átvitel megtörténjen; a Volvo állítása szerint ez jelentősen gyorsabb, mint egy mechanikai rendszer.
Annak ellenére, hogy az XC90 mindenre alkalmas, és 218 mm-es hasmagassága van, az SUV-khoz képest az autó középpontja alacsony. A Volvo Roll Stability Control rendszere – amelynek érzékelői a fékeket aktiválják és csökkentik a teljesítményt – a vonóerő-szabályozóval együtt csökkenti a borulás kockázatát.