Jön a brutális KÁNIKULA! Ekkor ér ide!

Jövő hét elején délről érkező meleg levegő alakítja időjárásunkat, ami akár kora nyárias hőmérsékleteket is hozhat. Egyre több helyen elérhetjük, sőt, meg is haladhatjuk a 25 fokot, így rövid idő alatt télből a nyárba léphetünk át.

VIA MET

Ez is érdekelhet:

A Toyota Prius nemcsak az ökológiai szemléletű úttörők vagy a legújabb technológia korai alkalmazói számára készült, hanem a nyitott gondolkodású tömeges vásárlóknak is. Ezt állítja a Toyota, és ennek megfelelően a Prius a hagyományos és radikális stílust ötvözi. Az autó előnyére válik, hogy számos újabb ferdehátú autó egyre inkább Prius-szerű formát öltött, részben modern megjelenés miatt, részben pedig a töréstesztek előírásainak megfelelve. A Honda Insight vonalait erősen befolyásolta a Prius, míg még a Nissan Leaf is átvette azt a könnycsepp alakú profilt, amely ma már a környezetbarát autókkal összeforrt.
Vizualitásában a Prius már nem az a forradalmár, mint régen, bár az opcionális fotovoltaikus üvegtető egy kis sci-fi hangulatot ad. Ez segít az autó klímájának működtetésében, de a tesztautóban nem volt jelen a 17 colos kerekek miatt, amelyeket a teszteléshez használtunk.

Az alap 15 colos kerekek csúnya műanyag középborítót kapnak, ami furcsa, mivel a magnézium felni alatt igencsak vonzó.
Mindezek ellenére a Prius még mindig egy tágas, ötajtós ferdehátú, rendkívül áramvonalas formával, és egy olyan méretet képvisel, amely egy osztállyal nagyobb, mint a költséghatékony Honda Insight, amely a legközelebbi versenytársa.
Hátul az irányjelző lámpák hatalmasak, függőlegesek, átlátszó lencsékkel, divatos króm díszítéssel. Egy különálló, karcsú hátsó ablak található a hátsó spoiler alatt, ahogyan azt a Honda eredeti CRX-jében láthattuk, és a spoiler hozzájárul a figyelemre méltó 0,25-ös légellenállási együtthatóhoz (Cd).
A legmagasabb felszereltségű T Spirit modellhez 17 colos könnyűfém kerekek tartoznak, 215/45 R17-es gumik. Az alapmodell 15 colos kerekekkel rendelkezik, csúnya ötágú műanyag borítással – ami furcsa, mivel az alatta lévő magnézium felni vonzó.
Természetesen a Prius alapvető dizájnja a Plug-In változattal változik. Míg a hibrid rendszer és az 1,8 literes motor ugyanaz, mint a standard Priusnál, a Plug-In EV aspektusa jelentősen fejlettebb. A nikkel-fém-hidrid akkumulátorokat most lítium-ion akkumulátorok váltották fel, amelyek nagyobb energiasűrűséget, gyorsabb töltési időket és, ami a legfontosabb, megnövekedett tisztán elektromos hatótávot biztosítanak. A Toyota szerint a Plug-In Prius 15,5 mérföldes (25 km) tisztán elektromos hatótávval rendelkezik, akár 51 mph (82 km/h) sebességgel, ami jelentős javulás a hagyományos Prius elektromos hatótávjához képest, ami mindössze 1,2 mérföld (1,9 km) 31 mph (50 km/h) sebességgel. A Prius Plug-In akkumulátorainak teljes feltöltése 90 percet vesz igénybe.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük