Így változik a nyugdíjak kiszámítása 2025-ben!

A KSH szerint a 2024-es évben a nettó átlagkeresetek 13,3%-kal nőttek, így a 2025-ös valorizációs szorzók ezt figyelembe véve emelkedtek. Például:
az 1988-as kereseteket 2024-ben 55,706-tal, 2025-ben már 63,115-tel kell felszorozni;
az 1990-es kereseteket 2024-ben 39,188-cal, 2025-ben pedig 44,400-zal.
A számítás során a bruttó kereseteket először nettósítják, majd ezekhez alkalmazzák az adott évre meghatározott szorzót.

VIA 24

Ez is érdekelhet:

A 308 CC a 307-et váltja, amely az elsők között szerepelt a Focus osztályban, mint olyan autó, amely szilárd, visszahúzható tetőt kínált. Sajnos a Peugeot átalakított kabrió megoldása a 307-en nem sokat tett a stílusáért. Ez, és a jelentős extra súly, ami nem volt képes eltüntetni az autóból a remegéseket és rázkódásokat, olyan kabriolé változatot eredményezett, amely inkább elméletben volt jó, mint a valóságban, akárcsak a 206 CC esetében.
De a Peugeot kitartott a koncepció mellett – nem utolsósorban azért, mert rengeteg ilyen autót adtak el –, és a 207 CC-hez hasonlóan most már sokat javított a hibákon. Bár a 308 CC nem könnyű, 1480 kg-os (a legkönnyebb változata) súlyával, ami valamivel kevesebb, mint az előző modell 1528 kg-ja. De a Peugeot azt állítja, hogy az autó karosszériája 8%-kal merevebb lett.
Az ajtók nehezek; ha domboldalon parkolsz, nehéz őket nyitva tartani, miközben a táskákat próbálod kivenni az autóból.

A 308 CC tengelytávja 3 mm-rel rövidebb, mint a 308 hatchbacké, de az első ütközési struktúrák közösek. Másutt jelentős eltérések vannak; a szélvédő pillérek jelentősen megerősítettek, valamint az oldallemezeket is úgy tervezték, hogy 12 tonnás erőnek ellenálljanak. A szélvédő keret túlélési védelmet biztosít, míg az ajtók 6,5 tonnás erőt képesek elviselni. A felhúzható bukókeretek a hátsó ülésen utazókat védik. Az első ülések oldalsó és fejvédő légzsákokkal vannak felszerelve, utóbbi a világon elsőként. Az eredmény 5 NCAP csillag és 36 a 37-ből az utasvédelmi teszten.
A Peugeot a két részből álló tető kialakításánál maradt, ellentétben a Volkswagen Eos háromszekciós tetőszerkezeteivel, amelyek lehetővé teszik egy hosszabb tetőpanel használatát, és kevesebb szükség van olyan elő- és hátsó képernyőkre, amelyek a tetőbe nyúlnak, hogy kompenzálják a különbséget. A Peugeot megoldásának előnye a kisebb súly, a kevesebb összetettség és a nagyobb csomagtér tető leengedett állapotban – de a hátránya, hogy a szélvédő hátranyúlik, és szinte a fejedet is takarja. Ez néha kényelmetlen stílust eredményezhet, bár a 308 CC ebben kevesebbet szenved, mint elődje.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük