Papp Máté Bence teljesen megtört! Nagyon összeveszett testvérével!

„De idővel sikerült felállnom, és hosszú belső munka után megértettem: lehet, hogy ő ezt akkor jogos lépésnek érezte. Még ha nekem ez borzasztóan fájt is.”
„Azért is vállaltam ezt a beszélgetést, mert szeretnék erőt adni azoknak, akik hasonló helyzetben vannak – akik igazságtalanságot vagy csalódást élnek át. Nem érdemes beleragadni a múltba. Minden kudarcban ott rejlik egy új kezdet lehetősége – ha képesek vagyunk más szemszögből nézni rá. A hibák és hiányosságok felismerése fontos lépcső a fejlődéshez.”
„Már nem tartjuk a kapcsolatot”

VIA Story magazin

Ez is érdekelhet:

Az elmúlt körülbelül tíz évben a Mazda csendesen, de következetesen elindult a prémium szegmens felé, mind a formatervezés, mind a belső tér minősége terén. Nem verte nagy dobra ezt az irányt, hiszen ha ilyen állításokat megalapozatlanul tesz egy márka, a BMW- vagy Audi-tulajdonosok azonnal szétcincálják. A Mazda ehelyett fokozatosan javított, ami talán a legjobb megközelítés. És most elérkezett a következő lépés: a „megfelelő” műszaki alapok bevezetése a magasabb kategóriák felé vezető úton.
A Mazda egy teljesen új architektúrát fejlesztett ki, amely hosszirányban beépített motorokra épül, és alapból hátsókerék-hajtást kínál. A legtöbb CX-60 változat összkerékhajtású, egy kuplungalapú rendszer segítségével.
Az egyetlen igazán hivalkodó elem a CX-60 meglehetősen visszafogott külső dizájnján a kamu négy kipufogóvég. A fekete műanyag karosszéria-borítás a magasabb felszereltségi szinteken a karosszéria színére van fényezve – ezt viszont kifejezetten szeretjük, mert megtöri az autó nagy felületeit.

A plug-in hibrid változat a CX-5-ben is megtalálható 2,5 literes Skyactiv-G motor 193 lóerős változatát használja, amit egy 173 lóerős villanymotor egészít ki. Az erőátvitel egy teljesen új, nyolcfokozatú automata váltón keresztül történik, amely hagyományos bolygóműves felépítésű, de nyomatékváltó helyett nedves többtárcsás kuplungot használ – hasonlóan sok Mercedes-AMG modellhez. Az áramot egy 17,8 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor biztosítja, amely az utastér padlója alatt kapott helyet.
Ebben az értékelésben azonban főként a lágy hibrid rendszerű, 3,3 literes sorhatos dízel CX-60-ra koncentrálunk, amely elérhető egy belépő szintű, hátsókerék-hajtású 197 lóerős, vagy egy 251 lóerős, összkerékhajtású változatban. Mindkét verzió ugyanazt a váltót használja, mint a PHEV, de egy kisebb, 17 lóerős (113 Nm-es) villanymotorral, amely a lendkerék és a kuplungcsomag közé van építve. A 48 voltos mild-hybrid rendszer enyhe gyorsítási rásegítést nyújt, kisimítja a váltásokat, és működteti az elektromos rendszert, amikor a dízelmotor le van állítva.
A dízelmotor teljesen új fejlesztés. A Mazda szerint a nagyobb, „megfelelő méretű” motor nem dolgozik olyan keményen, mint egy lebutított, kisebb lökettérfogatú, így hűvösebben és hatékonyabban képes működni – különösen az új, innovatív égésszabályozó szoftver jóvoltából. A végeredmény egy olyan hathengeres motor, amely jobb fogyasztást kínál, mint egy négyhengeres, miközben megtartja a hathengeres motorok előnyeit: sima járás és kellemes hangzás.
A Mazda két újítást alkalmazott:
1. **Féltojás alakú dugattyúfejek**, amelyek hatékonyabban hasznosítják a rendelkezésre álló levegőt az égéstérben.
2. **DCPCI (Distribution-Controlled Partially Premixed Compression Ignition)** nevű égési technológia, amely részben előkevert levegő-üzemanyag keveréket juttat az égéstérbe. Ez alacsonyabb hőmérsékleten képes égni anélkül, hogy több korom vagy nitrogén-oxid képződne.
Ez a technológia jól mutatja, mennyire komolyan gondolja a Mazda a prémium szegmens felé történő elmozdulást – nemcsak dizájnban, hanem műszaki alaposságban is.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük