Óriási fordulat a Huszti ikrek ügyében! ELŐKERÜLT A MOBIL!

A Dee folyó menti útvonalon több mentőmellénytartó pont is található – az egyik ilyen helyszínen figyelt fel valamire a férfi. Egy kupacba gyűjtött virágcsokor mellett, amelyet korábban vélhetően emlékhelyként használtak, egy sérült mobiltelefon hevert. A készülék kijelzője betört, kamerája megsérült, akkumulátora hiányzott, és rozsdásodott fémelemei alapján már régóta az időjárás viszontagságainak lehetett kitéve. Mindez arra utal, hogy a telefont szándékosan tehették tönkre – de vajon miért, és kinek állhatott ez érdekében?
Amint tudni lehet, mi volt a mobilon, cikkünket frissítjük!

VIA Blikk

Ez is érdekelhet:

A nagy, hétüléses SUV-k, mint a Hyundai Santa Fe, Európában általánosságban kiszorították a korábban népszerű egyterűeket (MPV-ket). Bár egyesek talán sajnálják az MPV-kre jellemző okos helykihasználást, elég egy pillantást vetni a Santa Fe-re, és máris világos, miért nem tekintenek vissza a vásárlók.
Ez itt nem egy feldíszített furgon, hanem egy olyan jármű, amely az egyterűek túlzó belmagasságát feláldozza a megemelt hasmagasságért – ami némi terepjáró képességet (vagy annak látszatát) és nem kevés jelenlétet kölcsönöz az úton.
Utóbbit csak fokozza a Santa Fe mérete, amely megközelíti a BMW X5-ét, és ezzel a legnagyobb autó Hyundai kínálatában az Egyesült Királyságban (az ennél is nagyobb Palisade csak Amerikában kapható). Lássuk, hogy a dizájn mögött megvan-e a kellő kifinomultság és okosság is. Az új modell az előző generáció alapjaira épül, amely egyébként meglepő módon a modellciklusa közepén platformot váltott, így nem is igazán számít öregnek. Az új N3 platform közös a Kia Sorento-val, így a két koreai SUV motorválasztéka is hasonló.

A kínálat középpontjában egy sima hibrid és egy plug-in hibrid áll, amelyek egyaránt egy turbós, 1,6 literes, négyhengeres, 158 lóerős benzinmotort használnak, kiegészítve egy elektromotorral, amely a hatfokozatú automata váltóban kapott helyet (a hibridben 58, a PHEV-ben 90 lóerős).
A Hyundai érdekes viszonyban van a saját márkanevével: a kormánykeréken már nem jelenik meg a logó, viszont a fényszórók nappali menetfényei egy nagy H betűt formáznak, amelyek indexeléskor narancssárgára váltanak. A LED fényszórók nem adaptívak.
Míg a Kia Sorento minden változatban összkerékhajtással érkezik (mechanikus rendszer, kardántengellyel és osztóművel – nem pedig egy hátsó villanymotorral, mint sok hibrid esetén), addig a Hyundai kínál elsőkerék-meghajtású hibridet is, olcsóbb belépőmodellként. A dízelek azonban teljesen eltűntek a kínálatból, így aki vontatáshoz keres autót, annak máshol kell körülnéznie – mindkét hibrid változat 1100 kg vontatási kapacitással rendelkezik.
Műszakilag az új Santa Fe nem különbözik jelentősen az előzőtől, de a Hyundai finomhangolta a felfüggesztési szilenteket a jobb rugózási komfort érdekében, és újrahangolta a kormányzást a pontosabb középállás-érzetért.
Ez elsősorban egy formai és beltérbeli frissítés. Az egész autó 45 mm-rel hosszabb, ami növeli a belső teret, de – szerencsére – a teljes szélesség nem nőtt, maradt 1900 mm (tükrök nélkül).
Ahogy azt sok új Hyundai modellnél láthattuk, a márka nem különösebben ragaszkodik a dizájn folytonosságához. Az új Santa Fe jelentősen eltér az elődjétől: szögletes formákat kapott, és kicsit olyan, mintha egy felnagyított Volvo 240 lenne. A svéd “téglák” rajongói tudják, hogy ez egy praktikus forma, amely maximalizálja a csomagteret és a kilátást (a Hyundai szerint az oldalsó háromszögablak mérete 48%-kal nőtt). A Santa Fe valóban kitűnik a mai, kerekded formájú SUV-k sorából.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük