– Csont nélkülinek álcázott csontos hús:
„A húsospultnál is akadnak trükkök. Előfordul, hogy a csontos karajt úgy ütik be a pénztárgépbe, mintha csont nélküli lenne. Ez kilónként akár több száz forintos különbséget is jelenthet – természetesen a vásárló kárára. Mire otthon kiderül, hogy tele van csonttal, már nem lehet reklamálni.”
Erzsi szerint ezek a gyakorlatok korántsem egyedi esetek.
„Nem mindenki él ezekkel, de sajnos sok helyen rutinként adják tovább az új belépőknek is” – mesélte.
VIA ellenszel
Ez is érdekelhet:
A Kia 8%-os javulást állít a DC gyorstöltés terén az EV6 új 84 kWh-s akkumulátorával, amely akár 258 kW-ra is képes. Három különböző töltési próbálkozás alapján (mindegyik olyan töltőállomáson, amely 250 kW vagy annál nagyobb teljesítményt biztosít) a tesztautó nem tudta reprodukálni ezt a teljesítményt. Az 125 kW-os súlyozott átlagos töltési sebesség, amit a leggyorsabb próbálkozásunk során mértünk, tisztességes eredmény, és így is gyorsabb, mint több kulcsfontosságú versenytársé (Polestar 2 Long Range Single Motor, Tesla Model 3, Skoda Enyaq 85), de nem az, amit sem a Kia, sem a meglévő EV6 tulajdonosok vártak volna.
Az árak 45 500 fonttól kezdődnek az EV6 Air esetében, és 57 000 font felett érhetők el a duálmotoros GT Line S változattal. Kevesebb mint 1000 fonttal emelkedett az ár, és bár egyes versenytársak olcsóbbnak tűnhetnek, az árkülönbség eltűnik, ha a kötelező opciókat is figyelembe vesszük. Az EV6 esetében az egyetlen opció a festés és a hőszivattyú (amely már a magasabb felszereltségű modellek esetén is standardnak kellene lennie).
A tesztelt hatótávolság nagyjából versenyképes volt, de nem kiemelkedő. Az autópályás hatékonysági tesztünk során az EV6 244 mérföldes (393 km) hatótávolságot mutatott (Polestar 2 Long Range Single Motor: 269 mérföld, Renault Scenic E-Tech Long Range: 261 mérföld, Tesla Model Y Long Range: 248 mérföld).
A szervizelés terén a Kia 20 000 mérföld (vagy 48 hónap) közötti szervizlátogatást ír elő. Ha valami hiba adódna, az EV6-nak hét év vagy 160 000 kilométer garanciája van, de az akkumulátor, amelynek kapacitása szintén 70%-ig garanciális a gyári állapothoz képest, akár nyolc évig is garantált. Az elektromos autók osztályának fejlődése jobb, hosszabb hatótávolságú, megfizethetőbb autókat hoz el számunkra. Az egykor Autocar kedvencnek számító EV6 kissé visszahúzódott a 2021-es év kiemelt pozíciójától. Még e frissítés után is, a riválisok erősebb teljesítményt, jobb hatékonyságot és nagyobb hatótávolságot, kényelmesebb vezetést és hasonló kezelhetőséget kínálnak.
Mégis, az EV6 legjobb választási érvei – különleges megjelenése, tágassága és ügyes kezelhetősége – továbbra is kulcsfontosságú eladási pontok maradnak. Mint minden Kiatól elvárható, őszintén árazott, könnyen vezethető és használható, és jelenlétével gazdagítja az elektromos autók piacát.
Specifikációs tanács: A hátsókerékhajtású GT-Line elég fürge és jó ár-érték arányt kínál. Az egyetlen opció a hőszivattyú, ami jó ötlet, ha meg szeretnéd őrizni a hatótávolságot, miközben melegen tartod magad.
Csalódást okozott, hogy a teszt során nem sikerült megerősíteni az autó hirdetett gyorstöltési képességét; talán még várhatóbb volt látni, hogy a középkategóriás elektromos autók ezen a téren felzárkóznak az EV6-hoz. De az EV6 továbbra is vezető szereplő marad a saját kategóriájában.