Teljes a hírzárlat – de mindenki a gyógyulásáért drukkol
A legnyugtalanítóbb, hogy a művésznő családja sem árulhat el részleteket – Margit kérésére teljes titoktartásban kezelik egészségi állapotát. Nem tudni, pontosan mi történt, de a rajongók aggódnak.
A koncert végül így is emlékezetesre sikerült – de Margit hiánya érezhető volt minden dalban, minden pillanatban. A közönség egy emberként kíván mielőbbi gyógyulást az énekesnőnek, aki nélkül a magyar zenei élet elképzelhetetlen.
Bangó Margit, visszavárunk!
A színpadon van a helyed – és a szívünkben.
VIA kiskegyed
Ez is érdekelhet:
A Nissan hatalmas kockázatot vállalt az eredeti Qashqai piacra dobásával, így nem meglepő, hogy a második generációval konzervatívabb megközelítést választott. A második generációs modell tehát követte a rendkívül sikeres első változat jól bevált receptjét.
A Renault–Nissan Szövetség CMF (Common Module Family) nevű platformjára épült, és 47 mm-rel hosszabb volt elődjénél, miközben alacsonyabb és egy kicsit szélesebb lett. Ennek köszönhetően valamivel dinamikusabbnak és kevésbé amorfnak tűnt, élesebb vonalakkal és vonzóbb részletekkel.
A CMF nem egy hagyományos platform, hanem különböző moduláris területekből állt, például a motortérből, az utastérből, valamint az első és hátsó karosszériaelemekből. Ez lehetővé tette, hogy különféle méretű járművekhez is alkalmazkodjon.
Ez az architektúra végül 11 Renault modell alapjául szolgált, többek között a Kadjar és a Koleos modelleknek. A Nissan először ennél a Qashqai-nál alkalmazta, majd a Nissan X-Trail és az amerikai piacra szánt Rogue is ezt használta.
A második generáció – akárcsak elődje – Londonban készült a tervezés, Sunderlandben gyártották, és főként az Egyesült Királyságban és Spanyolországban fejlesztették, így a Nissan szerint felfüggesztése ideálisan illeszkedik az európai utakhoz.
A Qashqai acélból készült önhordó karosszériáját elöl MacPherson rugóstagok tartották. A hátsó felfüggesztés a mai trendeknek megfelelően kétféle volt: az elsőkerék-meghajtású modellek csatolt hosszlengőkaros, míg az összkerékhajtásúak több lengőkaros megoldást kaptak.
Sajnos a második generációs Qashqai nem volt olyan megbízható, mint néhány versenytársa: a What Car? megbízhatósági felmérésében a 34 családi SUV közül a 19. helyen végzett, 83,2%-os megbízhatósági mutatóval.
A leggyakoribb problémák az alábbi területeken jelentkeztek:
Fékek, elektronika, akkumulátor és motor
Ezek a fő panaszpontok a tulajdonosok visszajelzései alapján.
Mivel rendkívül népszerű modellről van szó, az alkatrészek könnyen beszerezhetők és cserélhetők, de használtautó vásárlásakor mindenképp ellenőrizd a szerviz- és műszaki előéletet.
Turbófeltöltő meghibásodások gyakoriak az 1.6-os és 1.5-ös dízel, valamint az 1.2-es benzines motoroknál.
Jellemző tünetek: a motor durva járása, nem pörög 2000-es fordulat fölé, és kék/fekete füst jön ki a kipufogóból gyorsításkor.
Javítási költség: körülbelül 450 font + munkadíj egy új turbóért.
A dízel modellek esetében a kipufogógáz nyomásérzékelő eldugulhat, ami rossz motorhatékonyságot és növekvő fogyasztást okoz.