Ezeket az anyagokat tilos nedvesen vasalni!

Bár a pamutruhákat gyakran gőzölő funkcióval szokták vasalni, a még nedves anyagot nem ajánlott forró vasalóval szárítani, mert az kinyújthatja vagy deformálhatja a ruhaneműt. A vászont ugyanakkor lehet nedvesen vasalni, de csak akkor, ha egy „védőréteget” (például egy másik anyagot) tesz rá, és úgy vasalja. Ez a plusz réteg segít felgyorsítani a víz elpárolgását. Ha valamit gyorsabban szeretne megszárítani, inkább hajszárítóval próbálja meg.

Forrás: MSN / FB / BPW

Ez is érdekelhet:

A Nissan valószínűleg nem is tudott volna szélesebb felniket és gumikat szerelni a Juke Nismo RS-re, még ha akart volna is, mivel a kis, elöl elhelyezett motoros autók és a széles kerekek csomagolási okok miatt híresen inkompatibilisek.

Akár szándékosan, akár nem, az RS ugyanazokat a 18 colos felniket és 225-ös szelvényű Continental gumikat használja, mint a Juke Nismo. Tekintettel erre a tényre, és mivel az autó kevésbé erősebb változata korlátozott tapadással küzdött, nem meglepő, hogy a Nismo RS is hasonlóan „megkötött” érzést kelt.

Mégis, a Juke Nismo RS első kerekénél tapasztalható tapadás hiánya olyan komoly, hogy a legtöbb vezetőt meglepte. Mi egy viszonylag hűvös napon próbáltuk ki az autót, de a száradó aszfalton rengeteg próbálkozásra volt szükség ahhoz, hogy a motor késlekedő teljesítményleadását összehangoljuk a meghajtott tengely könnyen elveszített tapadásával.

Egy kis szándékos kerékpörgés az, amire szükséged van az optimális elinduláshoz, de a Juke Nismo RS-ben ezt igencsak nehéz elérni – ezt bizonyítja az is, hogy nem tudta felülmúlni elődjének 7,5 másodperces 0-60 mph időeredményét (még ha az adott felület valamivel tapadóbb is volt).

Az 1,6 literes DIG-T benzinmotor átdolgozásra került, és most 215 lóerőt és 207 lb-ft nyomatékot ad le – ez 18 lóerővel és 23 lb-ft nyomatékkal több, mint amit az előző Nismo kínált, és éppen elég ahhoz, hogy az autót a pillanat legdühösebb forró szuperminijei közé pozicionálja.

A 1,6 literes turbófeltöltős motor boost-jának növelése több kárt tett a reakcióban és a vezethetőségben, mint gondolnád, ha pusztán a teljesítményt nézed. Az RS motorja lustának tűnik 2500 rpm alatt, és bár 2500 és 5000 rpm között erőteljes, az utolsó 1500 rpm-en jelentősen hajlandóbb nem dolgozni.

Ennek eredményeként az autó teljes sebességre tartása túl sok koncentrációt igényel a fordulatszámmérőn, és a viszonylag szűk fordulatszám-tartományon belül kell maradni.

Eltűnt a szép, jól összeszedett hangzás is, ami a szokásos Juke Nismo sajátja volt. A vezető üléséből az RS nagyobb átmérőjű kipufogója túl gyakran elnyomva marad a motor keményen dolgozó turbófeltöltőjének sistergésétől és fröcögésétől, így a Nissan egy vékony és csalódást keltő hangkaraktert hagy maga után. Inkább nem modern WRC versenyző, inkább kézi porszívó.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük