“Egyszer csak az történt, hogy olyan nehéz lett valami, és azt hittem, hogy a Pákó fe/szik rám, de hát mondom: il/en ha/ar? Most indult a b/li, hát ez nem így működik! Azt hittem, hülyül, hogy kicsi a rakás, vagy mit tudom én, mit játszottak odaát, hát honnan tudjam?
Forrás: MSN / FB / FVP
Ez is érdekelhet:
A Peugeot és a Citroën is nagy dolgokat ígért a 2,0 literes BlueHDi turbódízel motorral kapcsolatban. Valóban van benne potenciál, és nemcsak hogy jelentős nyomatékot biztosít, hanem jól teljesített a korábbi hivatalos NEDC emissziós teszten is.
A motor jól működik a Picassóban. Normál napi használat során meglehetősen halk, sima és reagálékony egy ilyen típusú motortól.
A hatsebességes manuális váltó fokozatai jól el vannak osztva, de egy nem kívánt kis zökkenés tapasztalható a váltószerkezetben, leginkább az első és második sebesség között, ami néha megtréfálhatja az embert. Az e-HDi 115-ös változatnál azonban ez a zökkenés nem jelentkezik, és az 114 lóerős dízel erőteljesen teljesít a fordulatszám-tartomány egészében.
A hagyományos automatikus váltók ritkák a Citroën modelleknél, a francia autógyártó abban az időben inkább az automatizált manuális váltókat részesítette előnyben, amelyek lassú és bosszantó váltásokat eredményeztek. A BlueHDi 150-es hatsebességes automatikus váltójával azonban sokkal simább a váltás. A fokozatok jól el vannak osztva, és gyorsan reagál, ha nagyobb teljesítményre van szükség. Teljes manuális vezérlés is elérhető a kormányon elhelyezett váltófülekkel.
Ha azonban túllépünk a szokásos használati tartományon, a motor néhány hiányosságot mutat. Bár alacsony fordulatszámon, magasabb köztes sebességben gyorsul, lassú felpörögni – amit az adott fokozatok közötti gyorsulási tesztjeink is tükröznek. Az alacsony fordulatszámú terhelésnél is elég hangos és durva, és ugyanez igaz 4000 rpm felett is.
A legtöbb Picasso tulajdonos valószínűleg a fordulatszám tartomány közepén marad, így ők nem biztos, hogy találkoznak a motor működési tartományának kemikális szélsőségeivel. Ha mégis, valószínűleg nem fognak panaszkodni az üzemanyag-hatékonyságra – tesztünken 50 mpg-nél jobb eredményt láttunk – vagy a fokozatok közötti nyomatékra. Végül is ez egy 148 lóerős, 273 lb ft nyomatékú 2,0 literes dízel MPV, amelynek emisszióit egy sokkal kisebb, 1,6 literes dízelmotor is nehezen tudná elérni a riválisok közül.
Ha mindezt figyelembe veszed, alapvetően elégedett leszel az itt kínált teljesítménnyel. A családi autóknak soha nem kellett kiemelkedő teljesítmény a fő feladatuk ellátásához, és a Grand Picasso-nak sincs rá szüksége – bár azért nem tudunk nem arra gondolni, hogy jó lett volna, ha van.
Aggodalmaink vannak viszont a kisebb dízelek teljesítményével kapcsolatban. A BlueHDi 150 a megfelelő teljesítményt biztosít, és így jól illik a gépjárműhöz. Félünk, hogy a kisebb motorok nem biztos, hogy megfelelően elég gyorsan mozdítják el a Grand C4 Picasso méretét, így többet kell dolgozni a gázpedállal, ami rontja a gazdaságosságot.