Jön a NYUGDÍJAS SZÉPKÁRTYA! Itt vannak a részletek!

Arra kérte a magyarokat, hogy vegyenek részt a „Nemzet Hangja” népszavazáson, amely az alábbi kérdéseket is tartalmazza:
Az állam ne költsön el közpénzt magánegészségügyi szolgáltatásokra?
Az egészséges élelmiszerek áfája legfeljebb 5%-ra csökkenjen.
Az szja egységesen 9%-ra csökkenjen.
Enenkívül még számos pontot és kérdést vetettek fel.

A hitelforum cikke nyomán.

Ez is érdekelhet:

A Nissan Ariya-val együtt a Mégane a Renault-Nissan CMF-EV platformon helyezkedik el. Egy szempontból ez az, amit elvárhatunk, miután a Volkswagen MEB és a Hyundai E-GMP platformok is hasonló megoldásokat alkalmaztak: a padlóba beépített nagy, lapos akkumulátorcella hajt egy motort az olcsóbb CMF-EV modellekben, vagy két motort a drágábbakban.
A különbség az, hogy míg más dedikált elektromos autó platformoknál a hajtómotor a hátsó tengelyen van, itt a fő hajtómotor elöl található, és az elülső kerekeket hajtja. Jelenleg a Renault nem kínál négykerék-hajtású Mégane-t, de az architektúra lehetővé teszi a hátsó motor hozzáadását, ahogyan azt a Nissan Ariya e-4orce modelljén is láthatjuk.
Az elülső rész tele van motorokkal, inverterekkel, vezérlőegységekkel (ECU) és HVAC (fűtés, szellőzés, légkondicionálás) berendezésekkel, így nincs hely a csomagtartónak, de a hátsó motor hiányában a csomagtér mélyebb lehet. Az úgynevezett „frunkok” amúgy is nehezen hozzáférhetőek.

Különböző akkumulátor méretek is elérhetőek, de a Renault UK egyszerűsítette a dolgokat, és csak egy mechanikai specifikációban kínálja a Mégane-t: 60 kWh-s akkumulátorral és 215 lóerős teljesítménnyel. A máshol kapható 40 kWh-s változat itt nem elérhető.
A Renault mindent a hajtás terén az elülső részre helyezett, mivel szerintük ez javítja a hatékonyságot. Ez lehetővé teszi, hogy a csomagtér mélyebb legyen (mivel nincs hátsó motor, ami elfoglalná a helyet), és csökkenti a kábelezést a kocsi elülső és hátsó része között, így csökkentve a súlyt és a bonyolultságot.
A Renault-nak valószínűleg igaza van, mivel a Mégane 1636 kg-mal több mint 100 kg-mal könnyebb, mint a Cupra Born. Emellett nagyobb csomagtérrel rendelkezik, és nem sokkal rosszabb a belső tér szempontjából sem. És egyébként is, alig néhány gyártó, a Tesla mellett, képes valóban működőképes „frunkot” alkotni.
A Mégane egyébként fizikailag kisebb autó, mint a Born vagy a Kia Niro EV. 10 cm-rel rövidebb a Bornnál és 20 cm-rel rövidebb a Nironál, ráadásul mindkettőnél alacsonyabb is. Általában a dimenziókban közelebb áll az MG 4-hez.
A nagy, 20 colos kerekek, az alacsony tetővonal, a rövid, de jól látható motorháztető és a rövid túlnyúlások dinamikusabbá teszik az autót, mint a legtöbb riválisát. A dizájnról magadnak alkothatsz véleményt, de általában több pozitív figyelmet vonz, mint a legtöbb autó. A dizájn kétségkívül sok vásárlót vonz, és még évek után is van valami vonzó benne. Ugyanakkor, az utóbbi években nem a kinézet volt az, ami visszatartotta a Renault-t.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük