Már az első Nagy Duettben csalás történt!

A kulisszák mögött Szorcsik Viki tovább részletezte érzéseit, kifejezve, hogy meglepte a kiesésük, mivel belső szemszögből nézve sokkal jobbnak érezték a produkciót. „Lehet, hogy nem nyertük el a nézők tetszését, vagy egyszerűen nem kaptunk elegendő szavazatot” – tette hozzá, megemlítve, hogy a fellépésük után egészen más visszajelzéseket kaptak.
Viki azt is megosztotta, hogy különösen furcsának találja az eredményt, hiszen L.L. Junior hatalmas rajongótáborral rendelkezik, és nehezen tudja elképzelni, hogy nem érkezett volna elegendő szavazat. „Számomra ez egy kicsit gyanús, de ez csak az én véleményem” – jegyezte meg.

VIA TV2/nlc

Ez is érdekelhet:

A bZ4X valójában nem a Toyota első elektromos autója. 1997-ben az eredeti RAV4-et elektromosra alakította, és pár évvel később ugyanígy járt el a második generációs modellel is. Persze ezek nem voltak teljes körű gyártású autók. A Lexus két éve kínálja az UX 300e modellt, de még az is inkább egy „belenézés a vízbe”, összehasonlítva a bZ4X teljes mértékű támadásával az elektromos járművek piacán.
A Toyota nagy elektromos autós tervei az új e-TNGA platformra építenek. Ahogy a neve is sugallja, ez távolról kapcsolódik a belsőégésű motoros TNGA architektúrához, de elég egyedi ahhoz, hogy ne legyen kompromisszumos.
A Motion felszereltségtől felfelé elérhető a felosztott tetőspoiler, amely valamilyen aerodinamikai hatást gyakorol a Toyota szerint, de nem igazán segít abban, hogy a hátsó szélvédő tiszta maradjon esővíztől. Egy hátsó ablaktörlő hasznosabb lett volna.

A platform meghatározza az első és az opcionálisan elérhető hátsó motor helyét, a vezető pozícióját az első kerekekhez viszonyítva, valamint az akkumulátor egység szélességét, de a többi elemet változtathatóvá teszi. A bZ4X-ot a Subaru segítségével fejlesztették, amely egy négykerék-meghajtású változatot értékesít Solterra néven. Mindkét autó csak egy akkumulátor-mérettel érkezik, de valószínű, hogy a jövőben lesznek a Toyota elektromos autói nagyobb és kisebb kapacitással is.
Az akkumulátor egység szépen illeszkedik az alvázba, a hosszú tengelytávba, és a bZ4X esetében 71,4 kWh kapacitású. Ez egy kicsit kisebb, mint a legtöbb riválisé, amelyek 70-es évek közepén vannak.
Ennek eredményeként a bZ4X kicsit lemarad a hatótáv tekintetében. A frontális meghajtású alap Pure modell 317 mérföldet kínál, de ha a Vision felszereltséget választjuk, amely extra felszereltséget és 20 colos kerekeket tartalmaz, a hatótáv 277 mérföldre csökken. A duálmotoros Vision modell, mint a tesztautónk, mindössze 259 mérföldet kínál, míg az egyenértékű Kia EV6 – egy AWD GT-Line S – 300 mérföldet tesz meg.
A vásárlói panaszokat a gyenge töltési teljesítményről alacsony hőmérsékleten szintén figyelembe vették a 2024-es modellnél. Normál körülmények között a bZ4X 35 perc alatt feltölthető 10-80%-ra DC gyors töltővel, de a hideg időjárás jelentősen lelassította az áramlás sebességét. Egy új víz-víz hőcserélő mostantól segít a hűtésben, amikor az autó töltőhöz van csatlakoztatva, ezáltal gyorsítva a töltési időket. Például, amikor a külső hőmérséklet nulla fok, a Toyota mostantól ugyanazt a töltést fogadja el 45 perc alatt, ami a régi autóban egy órát vett igénybe.
A Toyota akkumulátor-technológiája nem forradalmi, de egy másik innovációval próbálja felhívni magára a figyelmet. Az év végén a bZ4X – a prémium testvérmodelljével, a Lexus RZ 450e-vel együtt – lesz az első sorozatgyártású autó, amely teljes kormányzás-vezérlést kínál. Az Infiniti nyolc évvel ezelőtt hasonló rendszert kínált, de megtartotta a kormányoszlopot tartalékként. A Toyota One Motion Grip rendszere állítólag annyi redundanciát tartalmaz, hogy nem lesz szükség mechanikai kapcsolatra a kerekekkel. Míg az Infiniti csak a normál kormányzást szimulálta, a Toyota egy lépéssel továbbmegy, és a kormánykereket egy jókot helyettesíti. És ellentétben a Tesla jókormányzásával, ez mindössze 150 fokos zárás a zárásig, így nem kell navigálnod a nem-kormányos rendszert, miközben manőverezel.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük