Korda György sem fogta vissza magát: „Ez az ember egy gát/ást/lan b/nkó, aki mega/áz/tt egy énekesnőt. Ha olyanok lennénk, most feljelenthetnénk őt h/tel/ontásért!”
Forrás: MSN / FB / ND
Ez is érdekelhet:
Bár a kevesebb mint 260 lóerő a mai mércével mérve visszafogott teljesítménynek tűnhetett, ha megnézzük, hogy milyen gyorsan gyorsul a GR Yaris, figyelembe kell venni, hogy a mért adatokat két utassal és tele tankkal rögzítettük, nem volt rajta indítórendszer, és manuális váltóval rendelkezett, amivel már 60 mph előtt váltani kellett a második sebességfokozatra.
Mégis, az autó mindössze 5,2 másodperc alatt futotta a 0-60 mph gyorsulást, részben annak köszönhetően, hogy a tesztelt kocsi saját tömege csupán 1283 kg volt teljes tankkal.
Bármelyik változót megváltoztatva, amit mi vagy a Toyota beállítottunk, valószínűleg egy „négyes valahány” autót kapnánk, ami jól mutatja, mennyire hozzászoktunk a hatalmas modern teljesítményadatokhoz.
A Yaris kis 1,6 literes háromhengeres turbómotorja úgy tűnik, nem erőlködve fejlesztette a teljesítményét – a 6000 mérföldes szervizintervallumokat leszámítva.
Nem volt túl boostos, csak egy kis késlekedés volt alacsony fordulaton, és semennyi sem, ha már átlépted a 3000 rpm-t. 7000 rpm-ig pörögött, és ahogy az egyik tesztelő megjegyezte, nem túlságosan kedvesen, „olyan hangot adott, mint egy fél 911-es alacsony fordulaton és egy kazoo magas fordulaton.”
Ennek eredménye volt az Active Noise Cancellation (amely a hangszórókon keresztül játszott ki zajszűrő hangokat, hogy elnyomja a nem kívánt motorzajt) és az Engine Sound Enhancement, amely a Toyota szerint megfelelő hangokat játszott a hangszórókon.
Szerencsére a hatsebességes váltó jellegéből adódóan elég könnyen megtalálható volt a megfelelő fordulatszám-tartomány, amely a legjobban illett a hallásodhoz.
Valójában csak a második és harmadik sebességfokozatra volt szükség a jogi határsebesség betartásához, de figyelembe véve a motor rugalmasságát (a csúcsnyomaték 266 lb-ft már 3000 rpm-től rendelkezésre áll) és a fokozatok közötti váltás egyszerűségét, szórakoztató volt egy fokozattal többet választani egy egyenes szakaszon, hogy egy újabb visszaváltást hajthass végre heelys-toe módszerrel.
Néhány tesztelőnk szerint a fék- és gázpedál túl távol volt egymástól a könnyű váltáshoz, de a fékpedál szilárd, egyenletes érzettel rendelkezett, a fékezési teljesítmény első osztályú volt, és a fékhatás csökkenésére való ellenállás kiváló.