Nem a Spar az egyetlen, amely lépéseket tett az árrésstop miatt. A Lidl például teljes tiltást vezetett be: aki áfás számlát kér, egyáltalán nem vásárolhat az érintett termékekből. A Tesco ezzel szemben mennyiségi korlátozásokat alkalmaz: tejből maximum egy kartonnal lehet vásárolni, míg tejtermékekből termékenként és típustól függően legfeljebb négy darabot.
Meddig marad érvényben?
A kormány által bevezetett árrésstop hétfőn lépett hatályba, és a jelenlegi tervek szerint május 31-ig marad érvényben. Az intézkedés célja, hogy az alapvető élelmiszereket a boltok árrés nélkül értékesítsék, ami az üzletláncok részéről gyors alkalmazkodást igényelt.
A következő hetekben kiderül, hogy további áruházak is bevezetik-e a korlátozásokat, vagy módosulnak-e a jelenlegi szabályok.
VIA FB
Ez is érdekelhet:
A Giulia szedánnal ellentétben azonban az Alfa Q4-es összkerékhajtásának köszönhetően a motor nyomatékának akár 50%-a is előre kerülhet, amikor az autó érzékeli, hogy a hátsó gumik elkezdik meghaladni a tapadásuk határát. A korai modelleknél egy pár kuplungcsomag található a hátsó differenciálműben, amelyek lehetővé tették a nyomaték aktív elosztását a hátsó tengelyen. 2024-től ez egy tisztán mechanikus, önzáró differenciálművé vált, ami valószínűleg olcsóbb alternatíva, de egyben kiszámíthatóbb és lineárisabb is a reakcióiban.
A felfüggesztés elöl dupla keresztlengőkaros, hátul pedig többlengőkaros elrendezésű. Az adaptív lengéscsillapítók alapfelszereltségként jelennek meg, és az Alfa vezetési módválasztó segítségével szorosabbá vagy lazábbá válthatók. Ez a rendszer együttműködik az Alfa Chassis Domain Control rendszerével, hogy módosítsa és kezelje a gázreakciót, a váltás mértékét és a vonóerő-ellenőrző és stabilitási szoftverek kalibrálását.
Opcionálisan könnyűsúlyú karbon-kerámia fékek is elérhetők. További súlycsökkentési intézkedések közé tartozik a karbonből készült hajtótengely, míg az alumíniumot a felfüggesztés alkatrészeiben és olyan karosszériaelemekben használják, mint az ajtók, a motorháztető és a kerékívek. A tesztelésünk során, tele tankkal, a tesztautó 1931 kg-ra jött ki, és a súlyeloszlás 54:46 volt elöl-hátul.
A Stelvio Quadrifoglio sötét, de céltudatos vezetői környezete meglehetősen jól megadja az alaphangot a közelgő izgalmas vezetési élményhez. Az autó felszereltsége nem minden esetben, és még csak nem is minden szempontból elég magas minőségű ahhoz, hogy felérjen egy hasonló Audi, Mercedes-AMG vagy Porsche Macan szintjével, de ahogy a Giuliával is, úgy Torinó most arra számít, hogy ez nem lesz elriasztó a Stelvio tulajdonosok számára.
Sokkal inkább elriaszthatja egy Stelvio tulajdonosát, aki közel 90 000 fontot költ egy autóra, mint valakit, aki ennél kevesebbet áldoz, ezt érdemes megjegyezni; különösen mivel az autó belső terének gazdagítására tett erőfeszítések (bőr a műszerfalon és az ajtókon, lakkozott karbon szabadon alkalmazva) nem vonják el figyelmét túl sokáig azoktól a helyektől, ahol az enteriőr olcsóbbnak tűnik és olcsónak is érződik (szellőztető vezérlők, váltókar, kormányoszlop műanyagok, kormánykerék gombos konzolok).
Az opcionális Sparco karbonból készült kagylóülések manuálisan állíthatóak, és elég széles oldaltámasztással rendelkeznek – ami nem biztos, hogy az SUV-val kapcsolatos elvárásaidnak megfelel.
A csomagtér megfelelő méretű, bár nem hatalmas (500 liter fölött, ha elkerülöd a pótkeréket), és alapfelszereltségként van benne rögzítési pontok, míg opcionálisan elérhető a rakodórács és egy rugalmas rakodórendszer.