„Ne védekezz, Zsófi! Végre egy őszinte pillanat egy zsűritagtól. Több ilyet szeretnénk, ettől lenne igazán izgalmas a műsor.”
„Én nem hallom, hogy cukit mondana. Csak én vagyok ennyire süket?”
„Ha tényleg félreértettük, akkor mutass bizonyítékot! Enélkül a mentegetőzés semmit sem ér.”
Mások viszont kiálltak mellette és úgy vélték, az egész egy ártatlan félreértés:
„Nem vagyok Zsófi rajongója, de szerintem ironizált. Simán elhiszem, amit mond.”
„Akinek van egy kis esze, az látja, hogy poén volt. Nem az ő hibája, hogy sokan ennyire rosszindulatúak és félreértenek mindent.”
VIA Rdt
Ez is érdekelhet:
Még a teljes elektromos hajtásra való gyors átállás, amely az elmúlt évek autóipari beszélgetéseit nagyban meghatározta, mellett is, a Yaris továbbra is az egyik legkevésbé elterjedt hibrid szupermini, amely jelenleg kapható.
Közvetlen versenytársként csak a legújabb Honda Jazz és Renault Clio teljes hibrid változatai szerepelnek a piacon. És bár az all-elektromos szuperminik egyre népszerűbbek, nem meglepő, hogy a határozottan hibridpárti Toyota továbbra is a benzin és az elektromos erőforrás kombinációját használja, de jelentősen finomítva és javítva azt.
A Yaris 16 hüvelykes vagy 17 hüvelykes könnyűfém kerekekkel érkezik, bár négy különböző kerékmintát kínálnak – mindegyik trim szinthez egyedi dizájnnal. Az alap Icon felszereltségű modell kivételével az összes 16 hüvelykes kerekekkel rendelkező autó két színű, megmunkált felületűek.
A standard Yaris hibrid hajtáslánca egy háromhengeres, 1,5 literes Atkinson-ciklusú atmoszférikus benzinmotorra épül, amely kapcsolódik a legújabb Toyota Corolla és Toyota C-HR hibrid modellekben található 2,0 literes négyhengeres blokkhoz. A motor két elektromos motor-generátorral van összekötve, egy kompaktabb hibrid transaxle váltóval és egy CVT-szerű, epikus ciklusú erőátvitellel.
A motor-generátorok egy 178V-os lítium-ion akkumulátorból nyerik és adják vissza az energiát. Az alsóbb kategóriás modellek 114 lóerős egységgel rendelkeznek, amely az első kerekeket hajtja, míg a GR Sport és a Premiere Edition új és erősebb, 129 lóerős változattal rendelkezik.
A teljesítmény növekedése annak köszönhető, hogy a Yaris erősebb elektromos motort kapott, amely már 83 lóerőt teljesít, szemben a korábbi 79 lóerővel, valamint egy átdolgozott transaxle-t.
A Yaris az első globális Toyota modell, amely a japán vállalat TNGA-B moduláris architektúrájára épül, és figyelemre méltó fejlesztéseket hoz mind a csomagolás, mind a dizájn területén.
55 mm-rel rövidebb, mint elődje, de a tetővonal is körülbelül 40 mm-rel alacsonyabb, ezáltal jelentősen eltünteti a második és harmadik generációs modellek mini-MPV jellegét, amelyek zömöknek tűntek. Az új modell tengelytávja 50 mm-rel hosszabb.
A szélesebb nyomtávval, amely akár 57 mm-rel is nőhet, ezek a dimenziós változások olyan kabint ígérnek, amely továbbra is épít a „kis autó, nagy belső tér” identitásra, amely mindig is a Yaris egyik kulcsfontosságú erőssége volt, valamint olyan futóművet, amely jelentős dinamikai fejlesztéseket mutat.
Elöl MacPherson típusú rugóstagok, hátul pedig torsiósvázas felfüggesztés biztosítja a kényelmes utazást, ahogyan azt a mai szuperminiknél megszokhattuk. A Design felszereltségű modellek 16 hüvelykes könnyűfém kerekekkel rendelkeznek, míg a sportosabb változatok 17 hüvelykes kerekekkel és keményebb felfüggesztéssel érkeznek alapból.
A GR Sport és a Premiere Edition modellek kissé figyelemfelkeltőbbek. A GR Sport 18 hüvelykes kerekekkel érkezik, frissített rácsos első hűtőrácsot és fekete díszítést kapott. A Premiere Edition 17 hüvelykes kerekekkel és két színű fényezéssel rendelkezik.