Áramot vezetett a kapujába – ENNYIT KAPOTT!

A Szegedi Törvényszék a férfit emberölés kísérlete miatt ötéves börtönbüntetésre ítélte, valamint öt évre eltiltotta a közügyektől, és kizárta annak lehetőségét, hogy feltételesen szabadulhasson. Az ítélet azonban még nem emelkedett jogerőre, mivel az ügyészség súlyosbítást kért, míg a vádlott és védője felmentést vagy enyhébb büntetést szeretne elérni.
A Szegedi Fellebbviteli Főügyészség szerint bár az elsőfokú döntés jogilag megalapozott, az elkövetett bűncselekmény súlyosságát és az elkövető társadalomra jelentett veszélyességét figyelembe véve a büntetés mértéke nem megfelelő. Az ügy másodfokon a Szegedi Ítélőtáblán folytatódik.

VIA 24

Ez is érdekelhet:

Ahogy várható volt, az új HR-V sokkal inkább hasonlít a jelenlegi Honda modellkínálathoz, mint a már távolinak tűnő elődjéhez. Az előző modell egy határozott, szögletes doboz volt, amely nem rejtette el geometrikus formáit.
A legújabb változat, a szegmens lágyabb vonalait követve, nem próbál túlzottan kitűnni. A stílusjegyek könnyen felismerhetők. A sajnálatosan „szilárd szárny arc” néven emlegetett első rész (ami valójában találó leírás) és a C-oszlopra helyezett ajtókilincsek mind egyértelműen Honda-jellegzetességek: rendezett, visszafogott, kompakt megjelenésű és szerény, ha túlzóan nem is.
Mindkét motorkiválasztás keresztirányban van elhelyezve, és az első kerekeket hajtja.
Ez talán hozzájárul az autó légellenállásához, amelyről a Honda azt állítja, hogy a kategóriában vezető (bár nem kívánták konkretizálni), köszönhetően az alsó burkolatoknak, amelyek az áramlás optimalizálására vannak felszerelve.
Az alváz maga nyilvánvalóan magasabb, mint a Honda Jazz-é (a vezető látószöge körülbelül 100 mm-rel magasabb), bár a módosítások nem változtatják meg drámaian az autó felépítését.
A McPherson rugóstagok elöl és a hátsó torsiós gerenda megmaradtak, ahogyan a nem hagyományos üzemanyagtartály elhelyezése is a vezetőülés alatt, ami lehetővé teszi a HR-V számára, hogy – akárcsak a Jazz – profitáljon a Honda népszerű Magic Seat rendszeréből, amiről hamarosan bővebben is beszélünk.

A motorkiválasztás nem lehetne egyszerűbb. Két változat érhető el: egy 128 lóerős, 1,5 literes i-VTEC benzinmotor és egy 118 lóerős, 1,6 literes i-DTEC dízelmotor, amelyet itt teszteltünk. Mindkét motor négyhengeres, és a Honda Earth Dreams sorozatának része – egy átfogó kifejezés, amely a gyártó folyamatos erőfeszítéseit jelzi a VTEC technológia hatékonyságának növelésére.
A benzinmotor teljesítménye erősebb, mint a Jazzben használt kisebb változatok maximális kimenete, bár a 114 lb-ft nyomaték (amely 4600 rpm-en érhető el) továbbra is elmarad a riválisokban található turbómotoroktól.
Ennek ellenére csak a benzin HR-V-hez rendelhető folyamatosan változó áttételű (CVT) váltó, és a CVT népszerűsége a Honda európai vásárlói körében annyira nagy, hogy a cég befektetett a vezérlőszoftver újraírásába, hogy a monoton egysebességes rendszer helyett hét szimulált fokozatot kínáljon.
A dízelmotor a hatfokozatú manuális váltóval rendelkezik, bár ezt is fejlesztették, és a mérnökök simább váltási mozgást ígérnek a váltó elrendezésének és tengelyének optimalizálása révén.
Az 1,6 literes motor egy másik európai exkluzív, bár a többi modellben is ismert. A közös-rail befecskendező rendszer, a kompakt turbófeltöltő, az alumínium blokk és a könnyű hajtókarok más alkalmazásokban már hatékonyan bizonyították magukat – bár a HR-V 1404 kg-os önsúlya (teljes tankkal mérve) valamivel nehezebb, mint a versenytársak, mint például a Mazda CX-3 vagy a Renault Captur.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük