Korábban ezt nyilatkozta Palik László: „A sport mindig is az életem része volt, és ez Dominikán sincs másként. Meggyőződésem, hogy mindenhol találhatunk lehetőséget a testmozgásra – futni például bárhol lehet, de néhány egyszerű tornagyakorlat is belefér. Az Exatlon Hungary forgatásai alatt is szigorúan tartom magam a napi egyórás edzéshez, legyen szó futásról, evezőgép használatáról vagy súlyzós edzésről” – mesélte a Borsnak Palik László. Hozzátette, hogy az aktív életmód mellett az étkezésére is tudatosan figyel: évek óta főként zöldségeket és gyümölcsöket fogyaszt.
VIA Hitelforum
Ez is érdekelhet:
A C4 Cactus elnevezésében egy kis trükközés is van, ami sajnálatos, mert minden más szempontból ez egy teljesen egyszerű, őszinte kis autó. A Cactus valójában nem is egy C4-es.
A PSA Peugeot-Citroën „PF1” szuperminik platformjára épített autó mechanikailag inkább a C3 nagyobb testvére, mintsem a C4-é. Bár az autó tengelytávja megegyezik a Citroën C4-éval, szélessége a C3 Picasso-val azonos.
Bár a Citroën C4 Cactus tengelytávja megegyezik a C4-éval, rövidebb túlnyúlásai miatt összességében rövidebb
Az autó kissé kényelmetlenül helyezkedik el bármelyik hagyományos piaci szegmensen belül, amit a Citroën az eredetiség elismeréseként értékelhet.
A francia cég szerint ez csupán egy robusztus, megfelelő méretű, költségvetési C-szegmenses hatchback – egyfajta rögös-skodás Rapid Spaceback. Nekünk inkább úgy tűnik, hogy a gyorsan fejlődő B-szegmenses crossover piacra illik jobban – például a Dacia Duster, Nissan Juke és Renault Captur mellé.
Mindenesetre a Cactus bőven megéri az árát – főként mert visszatér a minimális szükségletekhez, de egy csipetnyi francia bájjal. Ha egy kis francia autónak nincs rá szüksége, a Cactus nem fogja tartalmazni. Azonban egy dolog minden kis francia autónak elengedhetetlen: ki kell tűnnie – és a Cactus ezt biztosan megteszi.
A szuperminis alapokat azért választották, mert robusztusak, olcsók és legfőképpen könnyűek. A Citroën állítása szerint, ha a nagyobb „EMP2” platformra építették volna, az autó 200 kg-mal lenne nehezebb.
A motorválaszték 74 lóerős, 81 lóerős és 108 lóerős 1,2 literes benzinmotorokat (mindegyik PSA legújabb e-THP turbó motorjaival) és egy 99 lóerős 1,6 literes turbódízelt tartalmaz.
Bár a műanyag karosszéria burkolatok és a kerékívek védőelemei másképp sugallják, négykerékhajtás nem elérhető. A bevezetéskor három felszereltségi szint volt elérhető: Touch, Feel és Flair, amelyeket később tovább bővítettek a W, Flair Edition és a szörfözős különkiadás, a Ripcurl hozzáadásával.
Néhány érdekes tervezési megoldás is található, amelyek érdemesek a figyelemre, például a Citroën C4 Cactus belső terében található fedett kesztyűtartó, amely sokkal praktikusabb, mint egy hagyományos kesztyűtartó.
Megkérdezhetjük, miért nem találkozunk ilyen tárolómegoldásokkal más autókban – ennek oka, hogy a személyi légzsák gyakran útban van. A Cactus azonban az első kereskedelmi alkalmazása egy tetőbe szerelt légzsáknak, amely lehetővé teszi, hogy teljesen kihasználják a műszerfal terét mind a vezető, mind az utas oldalon.
A TRW által kifejlesztett és biztosított „tetőbe szerelt légzsák” mindkét első ülésnél megtalálható. Az autó fejvonal alatt, közvetlenül a szélvédő mögött van elhelyezve, és amikor felfújódik, teljesen kitölti a teret az üveg és az utas között, így jobb visszatartást biztosít, mint egy normál légzsák.
Ez azt is lehetővé teszi, hogy a műszerfal könnyebben fejleszthető legyen, kisebb és vékonyabb, mivel nincs szükség egy speciális légzsák-„ajtó” tervezésére és tesztelésére, amely a légzsák kibontakozásakor nyílik.