Minden borul! Ilyen idő lesz HÚSVÉTKOR!

Szombaton gyakran takarhatják gomolyfelhők a napot, de csak elszórtan fordulhat elő egy-egy zápor. A Dunántúlon és az ország északi-északkeleti részén még délutánig élénk lehet az északi-északnyugati szél, de estére délies irányba fordul és mérséklődik. A reggel enyhébb lesz, délutánra pedig 15 és 20 fok közé melegszik a levegő.
Vasárnap és hétfőn váltakozóan napos és felhős időre lehet számítani, de komolyabb csapadék nem valószínű. A déli-délnyugati szél sokfelé élénk, néhol viharos erejű lehet. Vasárnap a hőmérséklet 17 és 24, hétfőn pedig 19 és 26 fok között alakulhat a legmelegebb órákban.
Összességében tehát ideális tavaszi idő ígérkezik a hosszú hétvégére, némi széllel és változékonysággal, de többnyire kellemes, szabadtéri programokra is alkalmas időjárással.

Ez is érdekelhet:

A GR Yaris nem a könyvelők kedvéért készült; és ellentétben a GR Supra-val vagy a GT86-tal, a Toyota nem rendelkezett másik gyártóval, akivel megoszthatta volna a fejlesztési költségeket – amelyek valószínűleg óriásiak voltak.
Kezdetnek, egy új Toyota Gazoo Racing gyártóüzemben készült Japánban, és egy egyedülálló, új platformra épült.
Ez valójában a Toyota GA-B és GA-C platformjainak hibridje volt, amelyet kifejezetten arra terveztek, hogy elhelyezhessenek benne egy fejlettebb, kettős keresztlengőkaros hátsó felfüggesztést, amely kiegészítette az elülső MacPherson felfüggesztést, és helyet adott a hajtott hátsó tengelynek.
Ami az all-wheel drive rendszert illeti, a GR-Four rendszer volt a Toyota első ilyen megoldása közel két évtized után.
A könnyű, elektronikus vezérlésű rendszer képes volt változó mértékben elosztani a nyomatékot a tengelyek között, a választott hajtási módnak megfelelően.
Az alapértelmezett elosztás elöl-hátul 60:40 volt, míg a Track módban 50:50, a Sport beállításban pedig 30:70. És ami még inkább lenyűgöző, ha meghúztad a manuális kéziféket, akkor a hátsó féltengelyek automatikusan lecsatlakoztak.

A turbofeltöltős 1,6 literes benzinmotor szintén új volt, és a WRC2 előírásainak megfelelően fejlesztették.
A motor kicsit alulméretezett, 258 lóerővel és 366 Nm nyomatékkal, amely egy hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül jutott el az útra. Ez volt a legnagyobb teljesítményű háromhengeres motor, amelyet sorozatgyártásban készítettek. A Toyota azt is állította, hogy ez volt a legkönnyebb és legkompaktabb 1,6 literes turbómotor a piacon.
A Toyota WRC csapata különösen fontos szerepet játszott a GR Yaris karosszériájának kialakításában. Ellentétben a standard Yaris-szal, ez egy háromajtós modell volt, mivel ez a forma jobban megfelelt a raliversenyekhez, és könnyebben elhelyezhetők benne az aerodinamikai eszközök.
A tetővonal akár 95 mm-rel alacsonyabb lett a maximális leszorítóerő és aerodinamikai hatékonyság elérése érdekében.
Tudatosan azon dolgoztak, hogy a GR Yaris a lehető legkönnyebb legyen. Alumíniumot használtak az ajtók, valamint az átdolgozott hátsó ajtó és hátsó lökhárító gyártásához.
A tetőt könnyű, kovácsolt szénszálas kompozitból készítették, és egy erősebb nyomásra a lökhárítók rugalmasan reagáltak.
A változtatások annyira széleskörűek voltak a GR Yaris karosszériájában, hogy csupán a fényszórók, a cápafin antennája, az oldalsó tükrök és a hátsó lámpák maradtak meg a standard verzióból. Ez nem egy átlagos Yaris volt, amit egyszerűen egy kicsit élesebbé és gyorsabbá tettek.
Az opcionális Circuit Pack még több változtatást hozott. Torsen önzáró differenciálműveket kaptak mindkét tengelyre; agresszívabb felfüggesztési hangolást alkalmaztak; az autó EPAS rendszere élesedett; és a standard 18-as kerekeket Michelin Pilot Sport 4S gumikkal felszerelt 18-as kovácsolt alumínium kerekek váltották fel.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük