A februári hónapban kétszer érkezik pénzügyi juttatás az érintettek számlájára: a szokásos nyugdíj mellett plusz támogatás is megérkezik, a kormányzat új szociális intézkedéseinek eredményeként.
A cél az, hogy az idősebb korosztály számára kiszámíthatóbbá és elviselhetőbbé váljanak a mindennapok, különös tekintettel az élelmiszerárak, gyógyszerköltségek és energiaszámlák folyamatos növekedésére. A nyugdíjasokat érintő új intézkedések részletei a hivatalos kormányzati közleményekben olvashatók.
A mostani kiegészítésen túl további lépések is várhatók a jövőben a nyugdíjak emelésére és az idősek életkörülményeinek javítására.
VIA Tudásfája
Ez is érdekelhet:
A Civic szinte minden elérhető felszereltsége alapból jár a ZR-V-hez is, beleértve az adaptív tempomatot, a holttérfigyelőt és a hátsó keresztirányú forgalomfigyelőt is. Általánosságban ezek a rendszerek jól működnek, ritkán adnak téves riasztást. Az adaptív tempomat finoman és gyorsan reagál, de nem lehet átváltani hagyományos tempomatra.
A kissé idegesítő sávtartó asszisztens egyszerűen kikapcsolható a kormányon található gombbal, de a 2024-ben bevezetett sebességtúllépés-jelző nagyon rosszul lett integrálva. Mint minden hasonló rendszer, ez is több bosszúságot okoz, mint amennyi hasznot hoz – és kikapcsolásához le kell állni, belépni a menübe a központi kijelzőn, legörgetni, és teljesen letiltani a sebességkorlátozó tábla-felismerést. Csakhogy ez egyben eltünteti a műszeregység hasznos sebességkorlát-kijelzését is.
Ha csak az árcédulát nézzük, a Civic elsőre drágának tűnik. Az Elegance felszereltségi szint 35 005 fontnál indul, a Sport 36 505 font, míg az Advance változat 39 805 font. Ugyanakkor az alapverzió is nagyon jól felszerelt: fűthető ülések, kulcs nélküli nyitás, első-hátsó parkolószenzorok, valamint a teljes vezetéstámogató csomag jár hozzá.
Ez viszont még így is többe kerül, mint a főbb riválisok. A hibrid technológia valóban nem olcsó, de a Toyota Corolla 2.0 Hybrid több ezer fonttal olcsóbb – és abból még egy kedvezőbb árú 1.8 Hybrid változat is elérhető. Ugyanez igaz a lágy hibrid (mild-hybrid) technológiát használó Volkswagen Golfra és Mazda 3-ra is – márkától függetlenül, azonos felszereltségi szinten.
A Michelin Pilot Sport abroncsok kétségkívül remekek a menetdinamikához, de jogos a felvetés: vajon mennyivel lenne takarékosabb a Civic, ha kevésbé sportos, gördülési ellenállásban kedvezőbb abroncsokat használnának, miközben még mindig élvezetes maradna vezetni?
PCP-finanszírozással a Honda havonta csak 20 fonttal drágább, mint a Corolla – és mivel nagyobb, praktikusabb autó, ez talán indokolt is. Ráadásul olcsóbb is, mint egy Golf.
A tesztelt csúcsfelszereltségű Advance modell hivatalos fogyasztása 56,5 mpg (5,0 l/100 km) – és ezt az értéket sikerült is hozni, különösebb odafigyelés nélkül. A mild-hybrid rendszerek, mint például a Golfé, hasonló értéket érnek el autópályán, állandó sebességnél – de ha sokat vezetsz városban, lassan és megállásokkal tűzdelve, ott a teljes értékű hibrid rendszer hozza a nagyobb előnyt.