Sajnos igaz! 2025-ben ennyi pénzt vonnak le a nyugdíjból!

Vannak azonban olyan különleges követelések – például gyermektartásdíj-tartozás vagy jogtalanul felvett nyugdíj visszafizetése –, amelyeknél a levonás mértéke akár az ellátás felét is elérheti. Ha többféle tartozás miatt történik levonás, akkor is érvényes az 50%-os plafon: tehát a nyugdíj felénél többet összesen sem lehet elvonni.
HA ETTŐL TÖBBET VONNAK LE ÖNTÖL, AZONNAL LÉPJEN? MERT JOGTALAN LEHET!

VIA kiskegyed

Ez is érdekelhet:

A Sorento 35 mm-es hosszabbításával még több helyet nyertek az utasoknak, és minden aggodalmunkat eloszlatja, ami az előző modell fejterének korlátozottságával kapcsolatos volt. Az autó szélessége szintén különösen nagy, és annyira tágas a tér a vezető és az első utas között, hogy az autó kifejezetten amerikai érzést kelt.
A nagy családok különösen gyorsan megszeretik a hétüléses Sorento-t. Egy 6 láb magas (183 cm) utas a harmadik sorban nagyjából közvetlenül ülheti a második sorban ülő másik 6 láb magas utast rövidebb utazásokra, így a gyerekek hosszabb utakon is kényelmesen elférnek. A harmadik sor saját légkondicionáló ventillátorokat kapott, amelyeket elektromosan lehet szabályozni.
A bordázott forgó sebességváltó kar, amely a prémium irányba tett finom lépés, szépen megmunkált, és az elvártnál sokkal szilárdabb és jobb működést biztosít. Kris Culmer Főszerkesztő-helyettes
A Kia jelentős rugalmasságot kínál, ha szükség van rá: a második sor ülései előre és hátra csúsztathatók, és dönthetők is, még akkor is, ha a 60:40-es osztás nem biztosít akkora rugalmasságot, mint a 40:20:40-es konfiguráció. A Sorento-ban azonban hasznos, ‘prémium’ elektromos kapcsolók találhatók a csomagtérben, amelyek megkönnyítik a második sor üléseinek ledöntését.

Formailag, míg a régi Sorento hagyományos volt, ez az új modell sokkal modernebbnek tűnik, bár inkább a prémium márkákat utánozza, mint hogy valóban visszaadná az általuk kínált élményt. A széles digitális kijelzők és a hangsúlyos légbefúvók a Mercedes-Benz-re emlékeztetnek, míg a texturált ‘fém’ hatás nagyon Audi-szerű.
Valószínűleg a legnagyobb változás a 2024-es frissítésnél belső térben történt. Az előző autó vaskos középkonzolját egy karcsúbb, de kevésbé karakteres ívelt képernyő váltotta, amely magában foglalja az infotainment és a műszerfal kijelzőjét. Alatta egy érintősáv található, amely a klímavezérlés és az infotainment gyorsbillentyűi között váltható, akárcsak az EV6 és Sportage modelleknél.
A belépő szintű 2-es felszereltség az előző fekete és szürke szövet üléseket világosabb szövet-bőr kombinációval helyettesíti, mindkettő újrahasznosított műanyagból készült. Ez frissebbé, levegősebbé teszi a Sorento belső terét, de sajnos egy kicsit az olcsó műbőr szagot is árasztja.
A frissített infotainment rendszer a facelift része. Az eredeti változaton a 2-es felszereltség kisebb képernyőt kapott, de 2024-től minden változat ugyanazt az új, széles ívelt kijelzőt kapja, frissített szoftverrel.
Az interfész gyorsan működik és többnyire intuitív, a legtöbb funkció könnyen megtalálható. Segít, hogy a klímavezérlés nincs a képernyőn, de a váltogatható érintősáv nem tökéletes megoldás, mivel biztosra vehetjük, hogy amikor az infotainment gyorsbillentyűit akarjuk használni, akkor éppen a klímavezérlés módban lesz.
Az Apple CarPlay és az Android Auto mindig is alapfelszereltség volt ezen a Sorento generáción, de a Kia csak 2024-től adta hozzá a vezeték nélküli funkciót. A vezeték nélküli telefon töltő 3-as szinttől felfelé alapfelszereltség, de a kocsi így is bőséges USB-portokkal rendelkezik.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük