Hatalmas támogatást kapnak a nyugdíjasok!

Ablakcsere, szigetelés, fűtés – vagy akár egy új fürdő
A felhasználási kör meglepően széles: kéményrekonstrukció, homlokzati hőszigetelés, tetőfelújítás, fürdőszobák korszerűsítése – és még a beépített bútorok cseréje is elszámolható.
A program célja, hogy a fűtéskorszerűsítéssel és energetikai fejlesztésekkel csökkentse a rezsit – miközben a komfortérzetet is növeli. Klímaberendezés is beépíthető, vagy akár egy új erkély is épülhet.
Szakmai vélemények szerint azonban módosítani kellene a szabályozást, hogy a haszonélvezeti joggal élők is jogosultak lehessenek – hiszen ők ténylegesen ott élnek, és éppúgy rászorulnak a korszerűsítésre.

VIA tudasfaja

Ez is érdekelhet:

Az award-winning Citroën Grand C4 Picasso és annak utóda, az ugyancsak elismert, de alig módosított Citroën Grand C4 Spacetourer talán dinoszauruszoknak tűnnek a villanyautók felé tartó piacon, de a családoknak még mindig szükségük van a közlekedésre, és mivel a háztartási költségvetések egyre szorosabbak, ezek a praktikus családi autók remek vételt jelentenek.
A legkorábbi modellek már 10 évesek, de a legújabb mindössze két éves, tehát egy hétüléses C4 található a legtöbb pénztárcához. Figyelemre méltó, hogy 2014-es bemutatójától kezdve a 2.0 BlueHDi 150 dízelmotor már Euro 6-os szabványnak megfelelő volt, és az alacsonyabb teljesítményű motorok egy éven belül megfeleltek ennek. Ez széles választékot kínál a tisztább dízelmotorokból különböző árakon.
Ez jó, mert a legtöbb Grand C4 Picasso dízelmotorral rendelkezik, míg a Spacetourer-ek fele dízel, fele pedig benzines motorral.
A nagy C4 vonzerejének gyökere az alapja, amely hosszabb tengelytávval rendelkezik – a bemutatón a Citroën azt állította, hogy ez volt a leghosszabb az osztályban – és szélesebb nyomtávval, mint elődje. Mindkét jellemző jelentősen megnöveli a belső teret, amelyet a Citroën formatervezői teljes mértékben kihasználtak.

A középső sorban utazó utasok, akik az egyes részekre osztható üléseket használják, biztosan nem fognak panaszkodni, míg még a harmadik sor szűkösebb használata esetén is az autó csomagtartója még mindig elég nagy. Ha mindkét sort lehajtjuk, és a középsőt előre toljuk, akkor 2181 literes rakodóhely keletkezik. A legmagasabb felszereltségű változatoknál az első utasülés lehajtható, így akár 9 láb hosszú rakomány is elférhet. Ha azonban túlságosan elragadtatjuk magunkat, érdemes megjegyezni, hogy a Ford Galaxy, a Seat Alhambra és a Volkswagen Sharan nagyobbak – de drágábbak is.
A Grand C4 Picasso motorválasztéka elsősorban dízelekből áll: néhány 1.6-os és egy 2.0-s motor, a nagyobb teljesítményű 1.6-os és a 2.0-s motorok pedig választhatók 6 fokozatú manuális vagy automatikus váltóval.
A mi véleményünk szerint a 2.0 BlueHDi 150 az autóhoz leginkább passzoló motor, és az automata váltó a manuálissal szemben előnyösebb. Ha a 2.0 literes motor túl drága, akkor a legjobb választás a 1.6 BlueHDi 120. Az egyetlen benzines motor a 1.2 Puretech 130, amely sima és dinamikus – bár lehet, hogy messzebb kell utaznod, hogy találd.
A Spacetourer érkezésével a 2.0 BlueHDi 150 dízelmotor helyett a 160-as motor érkezett, míg az 1.6-os dízelmotorokat gyorsan lecserélték 1.5 BlueHDi 130 motorokra. Mindkét motorhoz 8 sebességes automatikus váltó is választható, a 2.0 literes motor alapértelmezett, de az 1.5-ös motor esetén opcióként választható.
Újra, a 2.0 literes motor a legjobb választás, de a használt példányok rendkívül ritkák. Ezért marad az 1.5-ös, amely egyáltalán nem rossz választás, sima, gazdaságos és képes teljesen megtölteni az autót. A 1.2-es benzines továbbra is a legjobb választás a városi vezetők számára.
A Grand C4 Picasso és a Spacetourer stílusos megjelenése a belső térben is tükröződik, ahol puha tapintású műanyagok és selymes felületek jellemzőek. Lejjebb az anyagminőség nem olyan jó, de az ülések és a kárpitok jól bírják a használatot. A tárolóhelyek bőségesek, és két nagy fedeles tárolóhely található a műszerfalon; a legmagasabb felszereltségű változatokhoz pedig piknikasztalok is járnak.
A 2016-os enyhe facelift során, és a 2018-as Spacetourer-rel több felszerelés és biztonsági technológia is érkezett. A 12 colos vezetői kijelzővel, navigációval és parkolási érzékelőkkel ellátott Feel vagy a 2020-tól Sense változat a legjobb felszereltség.

Author: admin

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük