174 fő igazoltatva, 61 ember ellen közlekedési szabálysértés miatt eljárás indult , 2 személyt garázdaság gyanújával állítottak elő
1 fő a gyülekezési joggal való visszaélés miatt került eljárás alá. A rendőrség korábbi akciókhoz hasonlóan súlyos büntetéseket is kilátásba helyezett: volt, akit 84 ezer forintra bírságoltak.
A rendőri jelentések szerint egyre több a feszültség a hasonló megmozdulásokon. A tüntetők egy része agresszívan lép fel, próbálják áttörni a rendőrsorfalat, lökdösődnek, feszültséget gerjesztenek – a helyzet gyorsan tud eszkalálódni.
VIA Blikk
Ez is érdekelhet:
A Renault ötödik generációs Clio-ja egy újfajta kifinomultságot sugároz, amely áthatja nemcsak a működését, hanem a megjelenését és az utasterét is. A Renault régi 898 ccm-es háromhengeres turbómotorjának lecserélése a 999 ccm-es háromhengeres turbóra elég száraznak és technikai jellegű változásnak tűnhet, de lehetővé tette az autó számára, hogy új magasságokba emelje a finomhangoltságot, vezethetőséget és hatékonyságot.
Az abszolút teljesítmény nem kiemelkedő. Még az új motorral is a középkategóriás benzinmotoros Clio majdnem egy másodperccel lassabb volt a 60 mph (96 km/h) elérésében, mint a tavaly tesztelt, 94 lóerős Volkswagen Polo 1.0 literes változata. Ugyanakkor, tiszteletteljes 11,6 másodperces idővel, fél másodperccel gyorsabb volt, mint a 89 lóerős Nissan Micra IG-T, amelyet 2017-ben teszteltünk, és közel egy teljes másodperccel gyorsabb a 30 mph-ról (48 km/h) 70 mph-ra (113 km/h) való gyorsulásban.
A szűk kanyarokban és fordulókban az autó élénkebb vázkiegyensúlyozottságát találjuk, amikor a gázpedálon engedünk, de csak addig, amíg az elektronika be nem lép.
Szubjektív értelemben rengeteg dolog van, ami lenyűgöző. A motor induláskor és alapjáraton csendes és jól nevelt, és a gázpedál rendkívül jól kalibrált, intuitív érzéssel működik, így könnyű simán elindulni.
A motor továbbra is kellemesen visszafogott, amikor elkezd dolgozni, és a gázreakció jelentősen jobb, mint a régi 898 ccm-es motorral.
A motor 2000 és 3500 rpm között egy nagyon hasznos nyomatékhullámot biztosít, amely lehetővé teszi, hogy az autó nagyobb sebességeken is magabiztosan húzzon, olyasvalamit, amit 25 évvel ezelőtt egy hasonló szuperminiben még nem tapasztalhattunk, de manapság már szinte észrevétlenül közönségessé vált a turbós motorok világában.
Magasabb fordulatszámon egyébként a Ford legkisebb Ecoboost háromhengeres motorja még mindig lendületesebb és szívesebben pörög, de a Clio nem fél megizzadni 5000 rpm fölött sem, ha a helyzet úgy kívánja.
A frissítés üdvözlendő része, hogy visszatért a hatfokozatú kézi váltó az előző ötsebességes helyett, amelyet a Renault a legutóbbi módosítás előtt kínált. Ahogy a váltó, amelyet helyettesít, úgy a váltási minőség jól kiegyensúlyozott és szépen meghatározott, és egy olyan kuplungpedál társul hozzá, amely ugyancsak könnyen kezelhető.
A hibrid esetében, bár az elrendezés elsőre bonyolultnak tűnhet, jól működik a gazdaságosság javítására, és egyszerűvé teszi a vezetést a legtöbb forgatókönyvben. Az EV mód csendes és sima, mind a városi területeken, mind pedig a lassabb falusi utakon, míg a benzinmotor zökkenőmentesen belép erősebb gyorsításnál.
A Clio erősségei leginkább városi sebességnél mutatkoznak meg, köszönhetően a kiváló középtartományú nyomatéknak. Sokkal fürgébbnek tűnik, mint amit a 0-62 mph (0-100 km/h) közötti 9,3 másodperces gyorsulás alapján várnánk. Magasabb sebességeknél azonban a négyhengeres benzinmotor kellemetlen morgást ad ki, amely gyorsuláskor is hallható.