A másik megrázó történet Margóval, későbbi feleségével kapcsolatos. A lány apja ugyanis hallani sem akart a fiatal zenészről, huligánnak tartotta, és másnak szánta lányát. A szerelmespár végül kénytelen volt megszökni – egy fagyos téli éjszakán, teljesen védtelenül. „Semmi tervünk nem volt, csak a szerelmünk hajtott” – emlékezett vissza Guszti. V*sv*llákkal, késekkel kergették őket, míg végül egy rozoga sufni nyújtott menedéket. „Ha akkor elkapnak, szerintem tényleg megöltek volna minket” – mondta elcsukló hangon. A drámai pillanat azonban csak még erősebbé tette köztük a köteléket, amely azóta is töretlen.
VIA YT
Ez is érdekelhet:
Az X-Trail utasterében szinte azonnal felismerhető a Nissan Qashqai hatása, hiszen a műszerfal kialakítása szinte teljesen megegyezik a kisebb testvérmodellével. Egyedül néhány eltérő színárnyalat és a műszerfal utasoldalán található díszbetét új mintázata jelent valódi különbséget. Bár az ember talán elvárna némi pluszt az X-Trail magasabb árcédulája miatt, valójában nehéz komolyabb kritikát megfogalmazni.
Lehet, hogy más autók modernebb, merészebb formavilágot kínálnak, az X-Trail azonban nem kelt elavult hatást. A belső térben nagy mennyiségű puha tapintású anyag található, és az ergonómia – különösen a használhatóság – szempontjából kifejezetten jól sikerült a kialakítás. A klímapanelen például kizárólag hagyományos, jól kezelhető fizikai gombok találhatók, és szinte teljesen hiányzik a könnyen koszolódó, ujjlenyomatgyűjtő fényes fekete műanyag.
A harmadik üléssor – amely feláras opcióként kérhető, körülbelül 400 ezer forintos többletköltséggel – csak akkor használható, ha a második üléssort előrecsúsztatjuk, hogy helyet csináljunk. Ez ugyan gyakori kompromisszum ebben a kategóriában, de néhány vetélytárs egy kicsit tágasabb elrendezést kínál.
A középkonzol a legfeltűnőbb eltérés a Qashqai-hoz képest: úgynevezett lebegő kialakítást kapott, ami alatta extra tárolóhelyet eredményez. Felül tágas pohártartók, vezeték nélküli telefontöltő, 12V-os csatlakozó, valamint USB-A és USB-C port is helyet kapott. A hátsó sorban ülők szintén részesülnek USB-A és USB-C csatlakozókból.
A felszereltségi szintek közti különbségek miatt érdemes részletesen átböngészni a hivatalos katalógust. Az alap Visia szint például kevesebb csatlakozót, és még infotainment kijelzőt sem tartalmaz, míg a digitális műszeregység kizárólag az N-Connecta szinttől felfelé érhető el. Az általunk tesztelt modellben található 12,3 colos kijelző bár nem túl sokféleképpen konfigurálható, mégis jól kihasználja a rendelkezésre álló teret, és kiválóan olvasható.
Az X-Trail vezetőüléséből szemlélve kifejezetten kellemes autó – a minőségérzet, a kényelem és a funkcionalitás egyaránt erős pontjai. Ám mivel elsősorban egy sokoldalú, akár hétüléses családi SUV-ként kínálják, a helykínálatot illetően már vegyesebb a kép.
Ha olyan ötszemélyes SUV-kkal vetjük össze, mint a Toyota RAV4 vagy a Kia Sportage, az X-Trail hátsó sorában hatalmas, mintegy 100 mm-rel nagyobb a lábtér, mint a Toyotában – ez komoly érv mellette. Ugyanakkor, ha hétüléses versenytársakkal hasonlítjuk össze, mint például a Skoda Kodiaq vagy a Kia Sorento, már nem teljesít ilyen jól. Bár a második üléssor teljesen hátratolva nagyobb lábteret kínál, mint a Sorento, így nem marad elég hely a harmadik sorban ülőknek. Még kisebb gyerekek számára is jelentősen előre kell tolni a középső üléseket, hogy hátul elfogadható hely legyen.
A helyzetet tovább rontja, hogy a hibrid hajtáslánc akkumulátora az utastér alatt kapott helyet, ami megemeli a padlószintet, és kevésbé kényelmes üléshelyzetet eredményez. A csomagtér mérete sem kiemelkedő: a hétüléses hibrid verzió esetén, ha a harmadik üléssor le van hajtva, 485 liter áll rendelkezésre. Az ötszemélyes hibrid modell esetében ez 575 liter, míg az enyhébb, mild hybrid változatnál 585 liter. Összehasonlításként: a RAV4 580 litert, a Sportage hibrid 587 litert, míg a hétüléses Kodiaq lenyűgöző 765 litert kínál.